Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 14 april 2016

Dags för final. Och Veckans Tips - PHENOMENA!

Overkligt. Helt overkligt.
Men nu är det klart med finalen, det blir Skellefteå AIK vs Frölunda Indians.
Mitt tips står fast (Frölunda det här året), men det är okej.
Lade till och med den här texten på Facebook:

Vänner - ni vet att jag har en "något besatt" inställning till ishockey och Skellefteå AIK's liv och leverne.
Nu är det dags för final, och jag kan meddela att för första gången på... ja, kanske någonsin... så är ishockeyn inte längre förknippad med någon ångest för min del.
Växjö är besegrade. Den destruktiva ishockeyn är utslagen.
Skulle vi förlora mot Frölunda - so be it. De har i alla fall ett konstruktivt spel.

Såklart hoppas jag att vi vinner, men vad som än händer är det okej. Det känns både skönt och ganska märkligt att kunna se fram mot avgörande matcher med enbart ett leende på läpparna!

Mitt i allt detta så är det ändå torsdag. Som vanligt innebär det också Veckans Tips, och den här veckan är det dags för en gammal goding. PHENOMENA och deras självbetitlade debut kan vara musikhistoriens bästa mjukisrock. In och läs här!

 

1 kommentar:

  1. Härligt med final! Ser fram mot en förhoppningsvis välspelad och spännande finalserie mellan Sveriges två bästa ishockeylag.

    SvaraRadera