Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 5 januari 2015

Hårdrockskväll 2015!

WHOOHOO!
Idag smäller det, idag är det dags. Det är dags för den årliga höjdpunkten, den vi i Samfundet kallar för... Hårdrockskväll.
Detta år, 2015, den åttonde gången, ska vi ha följande kategorier:

1) Bästa 70-tal
2) Bästa 80-tal
3) Bästa 90-tal
4) Bästa 00-tal
5) Bästa 10-tal
6) Bäst Just Nu
7) Bäst Just Nu
8) Bäst Just Nu

Med andra ord, fem kategorier som kan kännas ganska tuffa (speciellt som vi som var med från början hade dem redan 2008, så man vill ju kanske inte upprepa sig...!), samt tre frikort.

Jag har haft mina första fem klara rätt länge, en mix av väntade och oväntade kort, medan jag kommer att försöka följa ett tema på de andra. Temat... tid. Med andra ord, det blir väldigt väldigt färska låtar på låt 6-8, ett faktum jag bestämde mig för tidigt och som satt mig lite i klistret under valsessionerna. 
är i skrivande stund fortfarande inte helt säker på hur jag ska formera de sista tre låtarna, och vi har "nedsläpp" klockan tre....!

Vill du veta hur det går/gick/vilka som valdes?
Då är det imorgon på heavy metale som gäller!

1 kommentar: