Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 7 augusti 2014

Mot Gävle och Getaway Rock!

...efter att ha försökt komma norrut på Getaway Rock i typ tre år så är det äntligen dags nu. Mot tåget, kompisen Per och ett par dagar av hårdrock. Det ska bli riktigt härligt, även om vardagslogistiken inte tillåter mig att närvara vid hela festivalen (missar faktiskt hela lördagen) så är det i stort sett det enda musikarrangemang jag kommer närvara på under sommaren... och vilket program sen!
Spelschemat ser löjligt bra ut, vill jag påstå, och fet är för min del väldigt lite krockar.

Torsdagen innebär att jag får se The Haunted, Possessed, Kreator, Vader, Steel Panther, Arch Enemy, delar av Volbeat eftersom jag sen går till Kadavar samt sist men inte minst: Opeth. Fin dag, men fredagen blir ännu mer spännande.
Vad sägs om min tanke här: Napalm Death, Mantar (jäklar vilken pepp jag har för det giget!), Black Star Riders, Solstafir, lite av Heaven Shall Burn, Slayer och sist men för min del mest emotsedda: Gorgoroth

Jäklar!

Vill du följa vad som händer så kommer en del rapporter att komma upp successivt och efter bästa förmåga på Werock.se, samt en del kommentarer på Metalbloggens facebooksida.
Näst sist: Fortsätt skicka in era reflektioner och texter till 5-årsjubileet! Ett par fyra -fem texter har kommit in, men det behövs fler tycker jag.

Sist...en ledtråd för det som komma skall, och ett sätt för er som ska på Getaway att kanske känna igen undertecknad. Titta noga...
Så.
Ses vi Gävle?

4 kommentarer:

  1. Coolt. Musik och öl är ju världens bästa kombination så jag bokmärker den där sidan och väntar med spänning vad det skall ta vägen. Vore kul om ölen blir beställningsbar på Bolaget i framtiden. Är skrivandet för Heavy Metale något som skall samexistera med bloggen eller skall den läggas ner på sikt?

    Ha det så kul på Getaway nu!Skål!

    SvaraRadera
  2. Lyckliga jävel som får vara på Getaway.
    Själv är jag på jobbet så jag går miste om det.
    Hade väldigt gärna sett Opeth.
    SÅ jag hoppas på ett par rejäla inlägg senare.

    Ha det riktigt bra på Getaway

    SvaraRadera
  3. Du missade The Agonist på din lista! DE ÄGDE!
    Getaway Rock Festival 2014 bilder och reflektioner finns nu uppe på min blogg! Ser duktigt fram emot att se RB reflektioner och bilder från Getaway Rock Festival 2014!

    SvaraRadera