Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 2 oktober 2013

FrEQuency från förra året

Hej mig.
Det är jag.
Från förr.
Nu är det - om Bloggers automatplanering nu fungerar vill säga - oktober 2013. Men det här inlägget skrivs i december 2012, helt enkelt för att jag vill hälsa till mig själv.

Ölen FrEQuency var ganska bra. Den heter No Sleep in October, (400 Hz - 3,5 kHz),är tappad på  5% av Nils Oscar och Philipson Söderberg. Ändå är den väl mest känd för kopplingen med Anders Fridén, In Flames frontman, som pushar hårt för den och har varit med och tagit fram den.
Den är skapad i sann sydtysk tradition, med rik karaktär av Münchener och karamellhalt med en balanserad beska från tre humlesorter, brygd av Patrik "Necro Brewer" Holmqvist på Nils Oscar. Hälsningen från gänget lyder: Ni slipper resan till München, och ni kan tacka oss senare
Ölen har en vacker röd färg och en ganska söt beska. Lite för söt för min smak om man ska vara ärlig... men är ändå rätt bra.

Den dracks i december 2012, och då lyssnade du mest på musik som skulle kunna komma att bli aktuell för årsbästalistan. Du minns väl den? Årsbästalistan 2012?
Om inte - kolla upp det. Genast!

3 kommentarer:

  1. Hahaha.. .fan,det där inlägget hade jag ju fullständigt glömt bort. nu blev jag överraskad av mig själv.
    Kul!

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Sicken grej. Helt ok öl om jag inte minns helt fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det där var kul. Hade helt fallit ut minnet, men jag tror di har rätt om ölkvaliten.
      Helt ok.

      Radera