Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 3 september 2013

Satyricon - och försenad Behemoth...

Fattar jag saken rätt så är det alltså ganska precis en vecka till release av norska Satyricons nya självbetitlade platta.

Förväntningarna: Astronomiska.
Det blir inte heller mindre av att läsa en sådan här genomgång direkt.
Personligen har jag förbeställt plattan, och tjackat plåt till den kommande spelningen just innan jul.
Jag hade ju faktiskt gissat att den här plattan skulle försenas till 2014, och att Behemot skulle komma ut i tid. 
Det blir tvärtom - för Behemoth skjuter upp kommande "The Satanist" till början av 2014.
Tråkigt i sig, men det verkar ju också som om det innebär att man öppnar dörrarna för en intensiv headline-turné samtidigt.
Det är däremot bra, för Behemoth är bland det bästa man kan se live, anser jag.
Den enda gnagande oron är att det skulle ha med Nergals hälsa att göra på något sätt. Att han fortfarande lider sviter av sin leukemi, eller har fått ett bakslag.
Det finns inget sådant uttalat, men det där bandet brukar ju liksom inte vila i onödan, så en liten varningsklocka ringer ändå hos undertecknad...

Nå, Satyricon är nog den skiva jag ser mest fram mot under resten av 2013.
Vilken är din?

4 kommentarer:

  1. Satyricon kommer som vanligt att leverera en bra skiva, det är dom experter på. Inget mästerverk tror jag men en bra stabil skiva.

    Annars så ser jag nog mest fram emot nya Dream Theater faktiskt. DT är en grupp som alltid finns där i bakgrunden och pockar på uppmärksamheten och har så alltid gjort sedan jag började lyssna på dom någon gång under mitten av 90-talet.

    Utöver det så är det mindre grupper som Demonical, Ulcerate och Gigan som jag inväntar skivor av också.

    SvaraRadera
  2. Satyricons nya är riktigt bra. Men "Phoenix", som likt Watains "They Rode On", rymmer vanlig sång lär reta upp en del fans. Å andra sidan kanske nya lyssnare strömmar till.
    Ser, liksom Christofer, fram emot Dream Theaters nya, men även Entombed, Vattnet viskar och Necrophobic får det att vattnas i munnen.

    SvaraRadera
  3. ....omslaget på SATYRICON är förresten rasande snyggt. Och det gäller kommande ENTOMBED också. Bra säsong för läckra konvolut, och jag undrar om vi inte har den heta vinylhypen att tacka för det.
    Känns som om flera grupper lägger extra krut på just omslaget pga det, och det är väl bara att tacka och ta emot!!

    SvaraRadera
  4. Har också förbeställt albumet

    Har tjuvlyssnat på låten Our World, It Rumbles Tonight, och tycker att det låter precis som jag hoppas

    Ser fram emot när den finns i brevlådan

    SvaraRadera