Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 16 augusti 2013

Recensioner av Venomous Maximus, Dynamite... och Getaway!

 
Hey ho - let's go!
Idag är det fredag, och jag har just avslutat första arbetsveckan efter semestern.
Det blev raka motsatsen till en mjukstart, och jag är helt slut.

Hade planer på att lägga upp en tjock bildkavalkad med blandat godis från sommaren, samt kommentera en del om den musik som gått mest varm (förutom det som avslöjats under resans gång då, så att säga), men det orkar jag inte med.
Istället får ni tjockt med läsning på Werock för att förgylla veckoslutet.
Från min hjärna kommer två nya recensioner.
Venomous Maximus "Beg Upon The Light" är bra och ruggigt svängig hårdrock, så pass bra att jag trots att jag inte kommer överens med sången riktigt delar ut en sjua med mersmak.
Svenska Dynamite härmar AC/DC. Hårt. Det tog ett tag att komma över, och resultatet är en rätt lång recension med ganska lyckligt slut.

Sist men verkligen inte minst - reportage från Getaway Rock!
Henrik Nygren skriver text och Kitty Rossander fotar - då VET MAN att det blir bra.
Inlägget är massivt dessutom, och innehåller en video där Behemoth avtäcker sprillans nya "Blow Your Trumpet Garbiel" från kommande plattan "The Satanist", så du kan slå upp en kopp svart och bara sjunka in i helgen...!

5 kommentarer:

  1. Besserwisserkepsen på!
    En liten fråga runt Venomous Maximus? På Werock recensionen så är utgivningsåret satt till 2013?
    själv har jag med skivan på min årsbästa lista för 2012... :-)
    http://spaderess.blogspot.se/2012/12/summering-av-2012.html
    Besserwisserkepsen av.

    Skivan är dock i mina ögon bra nog att få all uppmärksamhet den kan...

    SvaraRadera
  2. Spader Ess -> En mycket bra fråga. Har inte tillgång till rubbet nu men ska forska vidare. Dock: promomaterialet dök upp nu i somras, och även den SRM-recension som nämns gjordes helt nyligen.
    Uppenbarligen är här en hund begraven...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. For min egen del tror jag det var i början på Oktober 2012 som jag köpte mitt ex. från deras Bandcamp site har jag för mig. Köpte EP:n den vägen i alla fall.

      Radera
  3. Spader Ess -> Kollade med Ben på Napalm om vad som egentligen gäller, och hans svar lyder såhär: "The Napalm release is a kind of re-release, as the album was available before".

    Med andra ord får man väl säga att skivans releaseår är 2012, men att den utgåva vi skriver om hade 2013 som relaseår.

    Tack för besserwisseragerandet! :)

    SvaraRadera