Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 27 augusti 2013

Nu har Rebellängeln svamlat klart - och efterlyser öl!

Igår lades det sista inlägget ut.
Det i min serie av gästinhopp på Tune Of The Day.
I tur och ordning har jag avverkat:

...och som ett led i en eventuell uppföljning (jag vet inte om det blir av, Stones har sagt att jag är välkommen tillbaka och jag tror inte att han gör det bara för att det innebär att han får semester...) undrar jag några enkla saker.
a) har du uppslag på vad du skulle vilja läsa i ett sådant inhopp? En Rebel Angel Rambling?
b) vilken av låtarna är bäst (röstning till höger på bloggen!)

Nu till något helt annat.
Minns du Lördagslyxen "Malt, humle, jäst och distade gitarrer"?
Förra sommaren rullade en liten uppföljning till den, med en ny öl & skiva i fokus varje fredag. Jag funderar nu på att samla ihop dem till ett inlägg så att det blir enklare att läsa, samt kanske skriva del tre.
Del tre blir i så fall med enbart rock'n'roll-öl, skulle jag tro.
Som den här.
Iron Maidens "The Trooper" samt "Piece Of Mind".
Saken är bara den att.... i så fall behöver jag lite hjälp av dig.

Vilka sorter finns det, egentligen, att få tag i nu?
Som man kan köpa på sig för att bygga ett sådant inlägg. Det tar ju ett tag att få en sådan sak klar, jag får liksom samla bilder och intryck under en längre tid för att sedan publicera allt en lördag - men det är lika bra att börja.
Förresten - låt oss inte begränsa oss till hårdrocksöl.
Har du bra tips på en öl (som faktiskt går att få tag i relativt lätt för en som inte orkar flänga runt hela världen) eller två som passar väl när sensommaren så sakta släpper sitt grepp så tar jag gärna emot det med.
Jag är inte knusslig.
Bara svamlig.
Fortfarande... :)

8 kommentarer:

  1. Kiss Ölen är halvgod lite fadd.
    Iron Maiden Ölen är rätt god.
    Annars så fråga på Bolaget.

    SvaraRadera
  2. Beror väl lite på om det är enbart med bolaget som leverantör. Då är det väl Motörhead, Kiss, Iron Maiden och Ac/Dc som finns. Tror inte Graveyard finns längre. Däremot om man söker utanför Bolagets regi finns det väl ett par till att tillgå, men då i liten upplaga och lite pyssligare att hitta ibland. Sedan är det det där med att behöva köpa hela lådor osv. på oprövade ölsorter.

    SvaraRadera
  3. Ger inte mycket för dom där "hårdrocksölen". The Trooper är den bästa av dom jag smakat och den var väl inte så fantastisk egentligen. Bara godast av dom hyfsat goda.

    Vill du ha ett par goda öl att smutta nu när hösten knackar på dörren så tycker jag att du ska vänta tills nästa vecka när Oktoberölen släpps och köpa Dugges Oktoberdunkel och Kissmeyer Smokey October. Har inte smakat dom själv men vad jag har läst så verkar dom mycket trevliga och passar årstiden.

    Vill du hålla kvar i sommaren lite grann så kanske Dubbel IPAn från Eskilstuna Ölkultur passar? Finns i bolagets beställningssortiment och går att beställa styckevis.

    SvaraRadera
  4. Ok, eftersom jag inte behöver hålla mig till "rock-öl", där det inte finns en enda (enligt mig) som håller måttet så får du ett par finingar här.
    - Modus Hoperandi
    - Lagunitas Pale Ale
    - Sierra Nevada Torpedo
    - Electric Nurse DIPA
    - Poppels APA (beställning, inget kollikrav)

    Börja med dom och säg till om du behöver mer ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Modus Hoperandi är grym. Lätt den öl jag druckit mest det senaste året. Och en Torpedo går ALLTID ner.

      Radera
  5. Bra öl enligt mig (och därmed standardköp):

    Red Seal - när den finns. Fantastisk!
    Sierra Nevada Pale Ale & BrewDog Punk IPA - trotjänare!
    Sigtuna East River Lager & Brooklyn Lager - smuts, på ett bra sätt

    Ska genast kolla en del av de förslagen som radats upp ovan, vet att ex Electric Nurse finns på mitt lokala alkisbolag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra val där.

      Kom på en öl som kan kombineras ihop med musik. Om du gillar/lyssnar på Stormtroopers of Death så släpps det på måndag en öl som heter BeerHeere SOD. Med tuff djurskalle på etiketten och grejer. Som gjort för ett inlägg.

      Radera
  6. Tjenare Rebellängeln, du vet ju att du alltid kan vända dig till mig rörande detta... Här kommer några av mina trotjänare (förutom de ovan nämnda):
    * Dale's Pale Ale
    * Oppigårds Amarillo
    * Thornebridge Jaipur IPA (brittisk IPA med något mer balanserad beska)
    * BrewDog Jack Hammer (west coast IPA, grymt stabil)
    Nu i september har följande släppts som du kanske är intresserad av:
    * Amager Modern IPA (Amager Kåååd, men fick lov att byta namn av Bolaget... förstår inte varför... hehe)
    * Lervig Rye IPA
    * Evil Twin Yellow Cab Lager (välhumlad lager)

    SvaraRadera