Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 25 augusti 2013

Bildkavalkad från sommaren

Sommaren rullar sakta mot sitt slut, och den kommande veckan ska jag försöka summera en del av de musikaliska intrycken den har inneburit.
Idag - bilder och andra tankar.
Överst eder ängel i avslappnat tillstånd, i poolen på Kreta. 
Jo. Jag vet. Hatten är inte vacker, men en nödvändig kompromiss om man inte har hår på skallen.
Se ful ut eller brinn på hjässan.
Jag valde det första.
Dessutom ser man ju att gaddningarna börjar ta sig. Inte helt klar med min sleeve på vänster, men mer om det en annan dag. Såhär var sommaren på hemmaplan:
 
 

 
 Översätter man det så stavas det - grillande (notera hur gräset har liksom bränts bort under platsen där jag brukar lägga min glödtändare när den har gjort sitt!), musik på den portabla spelaren, en öl (eller fler...) och grillsås. I detta fall ölen Jaipur och Sweet Baby Rays Chipotlesås. 
Sist men inte minst - samkväm med familjen och hustrun.
Riktigt sköna sommarkvällar, och efter att barnen somnat har vi njutit en och annan film.
Bäst var den här. "This Is 40". Snart fyller jag 40. Är det vad som väntar mig? (helsicke, jag är ju delvis där - mannen i familjen spelar ideligen "klassiker" musikmässigt för familjen och försöker förklara att detta är en av de bästa skivor som någonsin gjorts... !!)

Kort resa till Kreta också. Eller, precis lagom lång. Pallar inte mer än en vecka, speciellt som det var all inclusive = minst en trekilosresa...



 
 
Sammanfattar man den här knippen bilder så... tja. Rätt bra men meningslösa semesterböcker. Myhos var överlägset bäst av de avbildade ölsorterna (som tuyr är även den öl som serverades i kranarna på all-inclusive hotellet), poolen var bra både för mig och barnen - och solnedgången över havet är fantastiskt vacker!
....vi behöver inte säga så mycket mer om det egentligen va?

Återstår gör att avsluta sommaren. Ta sig ur ledighetens grymma käftar....
....och blicka framåt. Mot hösten.
Det gör vi väl bäst såhär, tycker jag!
Spelschemat för hösten ser (som vanligt nuförtiden, kan man nästan säga) helt jävla galet ut.
Det finns inte en sportsmössa att allt kommer kunna konsumeras, det handlar om att välja - och välja noggrannt.
Jag har plåtar till spelningarna med Black Sabbath, Satyricon, Amon Amarth/Carcass som start, samt en önskelista som känns lika lång som sammanställningen ovan.

Hösten är snart här.
Veckans Tips... Besatt... mörker och rusk... perfekt väder att avnjuta hårdrock!

2 kommentarer:

  1. Ser kanonmysigt ut men inte ett ord om det viktigaste av allt: hur det gick med Rush-lyssnandet. Eller gick det så illa att du inte vill prata om det? ;)

    SvaraRadera
  2. Christofer -> Det var verkligen en relevant fråga. Missade faktiskt att ta med det i sammanfattningen, och jag ska nog plocka upp hela sommarens musikaliska tråd i ett eget inlägg till veckan.
    Inklusive lyssnandes på Rush.

    Spänningen stiger...?!? :-)

    SvaraRadera