Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 11 maj 2013

Ett oväntat inlägg

Årets bästa film förorsakar årets mest oväntade inlägg.
Typ.
Ganska kort, men ändå.
Jag och hustrun hade - efter diverse tips - haft ögonen på denna sak ett tag innan vi kollade i helgen.
Bra det.

Fantastiskt bra, så bra att man liksom glömmer att det är en fransk film och att man inte fattar något egentligen. Historien om den rike invaliden som anställer värstingen som personlig assisten är dessutom baserad på en verklig historia, så det blir knappt mer solsken än så.
Bra lördagstips, tycker jag!

Vaddå?
Inte hårdrock?

Nä.
Antagligen inte.

Men då kan jag säga att jag planerar att premiärlyssna på denna platta idag.
Jupiter Society "From Endagered To Extinct" är uppföljaren på "Terraform" (som alltså varit bland annat Veckans Tips på just den här bloggen), och det är bandets/projektets starke man Carl Westholm himself som försett undertecknad med en promoversion.
 
Det lär väl fan vara hårdrock enough för vilken lördag som helst?
Stay tuned för recension. Innan dess ska bara Noumena och Gozu få sina fiskar varma. Till veckan. 

Du fattar ju. Njut av lördagen, så händer det grejer sen. Hyr/sno/köp "En oväntad vänskap", så ses vi imorgon. 
Over and out..

1 kommentar:

  1. Kan bara instämma och tillägga att den filmen inte bara spelar bland årets bästa filmer för min del, utan även bland de bästa filmer jag någonsin sett.

    Otroligt bra.

    SvaraRadera