Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 12 mars 2013

Blixtvisit i Norge

 I slutet av förra veckan kraschade jag vårt västra grannland en snabbis.
Eller, vårt västra grannland kraschade mig.
Bolaget jag arbetar för har HQ i Norge, och det var dags för den internationella säljkkonferensen med representanter från Sverige, Norge och Nederländerna.
Det hela startade med att flygplanet inte fick lyfta på torsdagmorgon.
Vi satt still, inne i planet, i två timmar eftersom man hade nåt fel på kartorna. 
Sådär lagom kul, men det gjorde ju i alla fall att jag läste/bläddrade igenom tidningen som flygbolaget producerar (i detta fall Norwegian), och titta vad jag hittade!
Bilden längst upp är förstås ett foto taget med iPhön, och du får väl dubbelklicka på bilden eller nåt för att få en större version.
Jag tyckte det var lite rolig läsning, faktiskt, speciellt som hela grejen med black metal nog är att om man inte gillar det så är det väl ingen stil man vill "pass as a fan" för...

Sen då.
Klassisk kursgårdf in the middle of nowhere.


Vackra vyer, utomhuspool som avnjöts på kvällen, fri bar och sen kväll som övergick i morgon innan undertecknad svimmade i sängen.
Och jag är liksom inte byggd för det.
Så fruktansvärt trasig såväl på fredagen (resan hem var inte bara angenäm...) som sliten under helgen.
Hade tänkt mig att komma igång med löpningen nu, samt skriva lite när familjen sover (recensioner), men av det har verkligen blivit intet.
Var iväg med familjen och brände lite pengar istället.
Ny bluerayspelare (billig Samsung), iPad och lite annat krafs.
Det betyder att den här veckan blir lite av en utmaning.

Nedsläpp hockeyslutspelet ikväll (nervös!), många deadlines som närmar sig, samt rätt så massor på jobbet. Dessutom... om det nu går vägen så vankas kanske en möjlighet för undertecknad att intervjua David Coverdale.
David.
Jävla.
Coverdale.

Fjärilar i magen av bara tanken, det är fan en av mina drömintervjuer!

Så, vi får se hur mycket bloggen hinner matas i veckan. Försöker för tillfället komma runt att lyssna på något annat än Soilworks "The Living Infinite", men det är verkligen inte helt enkelt. Det är en väldigt bra platta...

4 kommentarer:

  1. Häftigt med Coverdale. Kan nog bli en underhållande Intervju.

    SvaraRadera
  2. Ja hoppas verkligen det går vägen med Coverdale-intervjun.

    Och det ska bli kul med slutspel även om jag misstänker att mitt Frölunda inte har så mycket att hämta i årets upplaga. Frågan är om dom vinner någon match mot Luleå överhuvudtaget.

    SvaraRadera
  3. Jag har sedan ett gäng år tillbaka slutat att dricka sprit när jag är ute och festar (det började egentligen när jag var student, kände inte att jag hade råd med sprit på krogen och det lever kvar fortfarande trots att jag tjänar 3-4 ggr mer i månaden nu) och det har gjort underverk för mig.

    De enda gångerna jag är riktigt sliten (vilket är alldeles för sällan enligt min sambo) är då jag druckit whiskey och öl. Det kan också underlätta att jag inte heller gillar vin så jag blandar inte alkoholsorter så ofta.

    Kul med Coverdale! Jag har också lite intervjuer på gång, bland annat ett klassiskt svenskt band och några nya förmågor.

    SvaraRadera
  4. Halloj Chief, detta är kanske något för dig och Engis? http://alltomol.nu/2013/03/12/iron-maiden-slapper-egen-ol-trooper/ Har visserligen inget med ovanstående att göra, men... Du har för övrigt en whisky hos mig för avhämtning.

    SvaraRadera