Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 14 juni 2012

Moby Dick. Leviathan!

 Kollade film förra helgen (och, faktiskt, i början av veckan... det där med Fotbolls-EM går mig lite förbi, även om jag brukar gilla att se Italien spela sin vackra spelförstörarfotboll, eller att se Sverige försöka dölja sina rötter som ett land vars fotboll består av tio träben och en snabb kille på topp...).
Hamilton med Persbrandt. Okej rulle, men visst är det helt fantastiskt hur jäkla dåliga svenska skådisar kan vara?
Inte Persbrandt då, men många i det övriga gänget. Speciellt om det ska pratas lite engelska.
Dessutom filmen "Moby Dick", den senaste versionen. Ethan Hawke, Kiefer Sutherland och lite annat löst folk.
Helt okej rulle, men framförallt - det var nästan omöjligt att se den utan att ha den här skivan ringande i öronen.

Ja, fiktivt då.
Kan inte fan se film av den magnituden och samtidigt lyssna på musik.
Mastodon "Leviathan" är ju en av 2000-talets vassaste skivor i mitt tycke.
Otroligt tung platta, och jag vet inte jag...men hejjar man inte lite på valen, ändå?

Hur som helst, kul med en klassisk rulle.
Old school. Fast nytt.

Förresten, det kan bli klassiskt ikväll med.
Machine Head intar Gröna Lund. Oväntad bokning, men visst lär det välta runt en och annan barnfamilj!

1 kommentar:

  1. 99% av alla svenska skådisar suger. Inkl Persbrandt. Och svensk film suger. Är väl bara Den Bästa Sommaren som är bra i stort sett och det är tack vare en briljant Kjell Bergqvist.

    Nä, tacka vet jag Leviathan. Det är 100% rock-kvalité det.

    SvaraRadera