Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 5 januari 2012

Vi är framme: HÅRDROCKSKVÄLL 2012!

Whoohoo!

Under hela hösten har man lyssnat, smugit och planerat sina val - och idag är vi äntligen framme. Idag är det Trettondagsafton, mera känt som HÅRDROCKSKVÄLL!

Årets bästa afton, helt enkelt.

För er som inte är bekanta med detta så spanar ni in förra årets bilder och sammanfattning för mer info, men i korta ordalag...

Hårdrockssamfundet träffas denna afton.

Det är för tillfället 12 hjältar (ermm...), och samtliga medhaver sin mödosamt sammansatta skiva.

Skivan är komponerad efter strikta regler - det är 8 låtar i förutbestämda kategorier som röstats fram under slutet av sommaren (så det är alltså olika kategorier varje år, utom den sista som alltid är Bäst Just Nu).

Väl på plats (nedsläpp klockan 15, om man snittar 45 minuter per skiva med byte, introduktion om varför man valt just den låten mm så tar det ca... 9 timmar att traggla igenom alla skivorna!) så slumpar vi spelordningen.

Sen betas kategori efter kategori av.

Åh, nämnde jag att det finns öl på plats?

Och Jack?

Och världens roligaste chips, Black Rain Habanero?


Årets kategorier är...


1) Akt Jag Missat Live

2) Luftgitarr

3) Sämsta Produktion

4) Bästa Ballad

5) Bästa Låttitel

6) Musik För Ett Mörkt Rum

7) Honour The Dead

8) Bäst Just Nu


Jag har detta år en aning mjuk skiva, men det känns ändå bra. Gissningsvis är det en del ny musik för i alla fall delar av sällskapet. Och nej, jag kommer inte att avslöja mina val idag. Det finns medlemmar ur Hårdrockssamfundet (ni vet vilka ni är!) som skulle tjuvläsa.

Jag avslöjar bara en sak - Ronnie James Dio kommer att sjunga på MINST ett spår...

I övrigt kan du ju också kika här, för att se vad jag hoppas på från det andra.

Hårdrokskväll 2012 är här!

3 kommentarer:

  1. Låter kanon det där! Ser fram emot rapporten sen.

    Här kör vi en liten "minihårdrockskväll" med familjen där jag i afton räknar med att ta gruvlig revansch på äldste sonen som slog mig i Rock Science i premiäromgången :)

    SvaraRadera
  2. Tackar - och kör hårt. Visa vem som kan hårdrock i familjen! :-)

    SvaraRadera