Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 4 januari 2012

Slut på helgerna....

Nu är helgerna slut. Jul, nyår. Ja, egentligen tog de ju slut för ett par dagar sen, men ändå.
För undertecknad tar de slut idag, eftersom imorgon är en anna dag - och inte vilken dag som helst. Dagen D, dagen då årets Hårdrockskväll går av stapeln!
(jo, det kommer ett inlägg om det också... imorgon...´)
Alltså läge att sammanfatta helgerna.
Det har varit bra.
Klart?
Njaej.
Men vad hände då?
Jo, min Yamazaki 18 YO tog slut. Synd, den var redigt bra. Tur man har annat att hålla i då stormen gå. Och det gjorde den. Gick, alltså.
Träd rasade, saker lossnade från hus. Inte utan att man tänkte på Kongh, faktiskt, av någon anledning. Men äldsta killen blev glad.
Titta, vad kul det är att klättra på fallna träd!



Dessutom har vi haft ispremiär.

Tryckte fast killens fötter i mina gamla skridskor som jag hade när jag var liten och har kört två pass.

Riktigt kul, både för gammal och ung!

Annars har det mest varit en enda fest att vara lite ledig. Såhär, typ.


De flesta inläggen på bloggen har också varit skrivna i förväg (sammanställningarna av Årets, Årsbästalistan, Tvekampen på julafton och så), så det har också inneburit välbehövlig vila.

Baksidan av det kan ju som sagt vara att man börjar fundera.

Hur ska bloggandet se ut 2012?

Ska det bli bloggande?

Eller är det lika fel som den här bilden?

(fan, jag saknar verkligen snö....)



Nå, det blir bloggande. Jag har saker kvar att skriva om - fler Veckans Tips, Remasters och Liveskivor. Lite Tvekamper och Lördagslyx, och recensioner - men, det kommer under 2012 att bli lägre tempo på denna site. Inte för att det saknas saker att skriva om, men för att jag behöver fokusera på mitt "riktiga" jobb ett tag, främst tankemässigt.

Dessutom har jag avlagt ett nyårslöfte.

500.

Så många kilometer ska jag springa under året.....


Men, för fasen.

Det blir nog kul ändå, så häng med.

Redan imorgon får du lite info om årets höjdpunkt.


Hårdrockskväll 2012!

2 kommentarer:

  1. Ha det sådär NÖRDIGT bääst alla ni dåra :D

    SvaraRadera
  2. Hm. Märkligt. Min kära hustru använder ungefär samma ordval... :-)
    Men tack!

    SvaraRadera