Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 14 december 2011

Vad är detta?

Kollade lite barn-TV igår, med äldsta killen M.
Hjärnkontoret.
Kul, man byggde en pall av pepparkakor (rubbat!).
Men, det som hände en bit in fick mig nästan att ramla av stolen.

Kolla på det här klippet och hjälp mig.
Den del vi pratar om startar 6:40 in i programmet, och det du ska lyssna efter kommer ca 7:30 in. När tomten ska spela sin musik.

Vilken är gruppen och låten?
Jag vill verkligen veta, och det var ingen kommentar om det i eftertexterna. Lät som bra skit, tycker jag. Hjälp!!

7 kommentarer:

  1. hahaha vad i helvete

    SvaraRadera
  2. Precis. SVT tar sitt ansvar för att lära kidsen hur musik ska låta... men, VILKA ÄR DET SOM SPELAR?????

    SvaraRadera
  3. En sökning med Soundhound visade att det var Mushroomhead med låten Xeroxed.
    http://www.youtube.com/watch?v=bva59hDke_E

    SvaraRadera
  4. Såja, det ska börjas i tid!

    SvaraRadera
  5. Mushroomhead. Herregud vilket uselt namn.
    Men.
    Simon -> Du är en hjälte!
    Tackar!!!

    SvaraRadera
  6. Subtil hjärntvättning av barn ftw!

    SvaraRadera
  7. Bättre än Butter-bandnamnet..
    Nu blev jag sugen på att dra fram deras skivor, inte lyssnat på dem på några år nu. Jens Kidman gästar på nåt spår på skivan XIII vill jag minnas.

    SvaraRadera