Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 16 december 2011

Fredagsyra

Jo, men jag kan inte hjälpa det. Jag gillar fredagar, det kanske är den bästa dagen av alla på veckan. Löftet om helg framför sig, lite skön stämning på jobbet (eller panik, beroende på om man måste hnna klart med något...), lite bra musik i högtalarna.
Just nu går som sagt Metallicas nya "Beyond Magnetic", en EP med fyra låtar som inte fick plats på "Death Magnetic". Rätt bra ändå, helt klart över förväntan.
Och, det är ju svårt att inte undra.... är detta ett sätt att tvätta lite av sitt anseendet efer haveriet med "LuLu"? Jag tror nästan det!

Annars kanske du märkt att denna fredag är lite annorlunda?
Något som saknas?
Precis.

Veckans Tips lyser med sin frånvaro.
Varje fredag morgon får du ju i vanliga fall ett sådant, men såhär i juletider så brukar serien ta lite ledigt. Samla sig för nästa säsong, kan man säga - och det är precis vad som händer just nu. Du hittar dock alla gamla Veckans Tips i det nu uppdaterade Arkivet. Mycket nöje!


Annars finns lite annan läsning på WeRock för dig som vill döda lite tid och kolla lite roliga konsertbilder. Martin besökte Kvelertaks spelning på KB i Malmö här i veckan, och dessutom har vi fått ett gästspel av Calle Eklund som spanade in Entombeds spelning i Borlänge.



I båda fallen har jag varit så trixig att jag länkat bilderna ovan till respektive artikel, så du behöver klicka på dem för att hamna rätt. Hoppas jag. Man vet ju aldrig. Det är ju visst fredag, and I can't be trusted...

5 kommentarer:

  1. Fredagar är bäst. Synd att man ofta är helt SLUT på fredagskvällen dock :)

    SvaraRadera
  2. Fredagströttheten är helt klart ett problem.
    Egentligen borde man vara ledig på torsdagar. Så man hann vila upp sig inför fredagen?

    SvaraRadera
  3. Ja, varför har ingen kommit på det förr? :) Det man undrar är, när hände detta?? För fredagströttheten fanns inte för 20 år sen? 10 år sen? 5..?

    SvaraRadera
  4. Helt klart viktiga frågor.
    Torsdagsledighetspartiet skulle vara en given politisk lösning på detta nya problem!

    SvaraRadera
  5. När dom nya låtarna spelades på Bandit kunde jag inte annat än att skratta, fy fan vad piss dåligt och lyriken ska vi ens inte gå in på.
    Lika bra att dom lägger ner enligt mig. :)

    SvaraRadera