Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 11 november 2011

Wolves In The Throne Room besöker Stockholm

Ikväll får man chansen att kolla på lite egen black metal om så önskas. Amerikanska Wolves In The Throne Room spelar på Fylkingen. Med sig har man Wolvserpent som också kommer från staterna, och jag gissar att detta kommer att bli ett sånt där gig där det står skitmånga branchkändisar i publiken, och där de som är där pratar om spelningen i efterhand.
Jag ska inte dit.
Planen för undertecknad innefattar istället att plussa lite hemma, och njuta av att det är fredag.
Bara därför blir det toppenspelning, kan man tänka...

Nå, lite pepp kan vi ju bjuda på ändå. Du hittar recension av senaste plattan "Celestial Lineage" här (en skiva som VERKLIGEN är med och slåss om platseran på årets topplista), och jag kan dessutom passa på att tipsa om livesläppet "Live At Roadburn", ett paket med både DVD-film och CD-upptagning av bandets knäckande spelning på Roadburn Festival 2008.
Och, som vanligt, vi ska väl ha en liten video va?
Vi tar väl "Cleansing" från just den livespelningen!



2 kommentarer:

  1. Jag är otroligt pepp. Med tanke på att bandet ska läggas ner är det här nog sista gången jag får se dem. Spelningen på Roskilde kl 13 i 35 graders feber för två år sedan gav inte det jag förväntade mig men det var inte bandets fel.

    SvaraRadera
  2. Jag såg det i Göteborg förra lördagen. Riktigt trevlig tillställning. Rökmaskinerna var inställda på max och det luktade kåda och gran i mängder. Fick även tag på nyutgåvan av bandets första skiva, värt!

    SvaraRadera