Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 30 november 2011

Jävligt bra!

Idag är det onsdag.
Det är jävligt bra.
Det är nämligen den sista dagen som jag har min nuvarande tjänst på det där jobbet som betalar lönen - från och med imorgon gäller annat. På samma företag, men annat.
Ska bli skönt, längtar efter den nytändningen - även om det säkert kommer att skvalpa lite under ett tag från gamla "synder", så att säga.
Dessutom är röstningen igång när det gäller semifinalerna på vem som är världens bäste hårdrockstrummis.
Också jävligt bra.
Vilka kamper!
Mera saker som är jävligt bra...?
Jo, igår ramlade ovan fotade paket ut ur brevlådan hemmavid. Terrortory. Debuten "The Seed Left Behind" med extra godis i form av en liten poster. Snyggt!
Bra låter det också, spontant är det tummen upp - men givetvis kommer en riktig recension så småningom.
Förresten, på tal om recension... minns ni diskussionen som blommade upp i samband med 3 Röster om Opeth? Jag lovade en krönika med mina tankar om ämnet - och den är nu på gång. Kommer up på bloggen på lördag, så det är bara att hänga på låset om du är nyfiken!
Okej, jävligt bra saker var det ju. Läge kanske att notera vad som spelas mest just nu?
Den här snubben, King Diamond, till exempel.

Han loggar massor av speltid, och jag håller sakta på att sugas in i den mannens galna, förvridna, mörka och underbara värld.
Riktigt jävligt serverar också The Devil's Blood med nya "The Thousandfold Epicentre", och om jag nu hann med innan deadline så får du en recension på den plattan imorgon. På Werock.

Där är det förresten också jävligt bra saker på gång, tävlingsmässigt. Du har väl inte missat tävlingssiten för denna veckans stolligheter? Böcker och skivor en masse!





Förresten, på tal om jävligt bra.

Lucifer Was!

Otroligt förhäxande, och just den här plattan har jag verkligen tagit till mitt hjärta.

"In Anadi's Bower".

Eller, som texten på ryggen lyder: "Lucifer Was In Anadi's Bower, And Now She Is Resting".

Jag ska verkligen ge detta band full uppmärksamhet och leta mig genom hela katalogen - men jag ska försöka gå emot min natur och instinkt och INTE gå bananas och köpa rubbet på en gång.

En skiva i taget - med uppmärksamhet på den!


Och, på tal om uppmärksamhet.

De här två skivorna har fått mycket sån den senaste tiden.








Du känner, förstås, igen dem. Grymma skivor båda två, och jag har dels "återupptäckt" dem för tillfället, dels valt att lyssna på dem. Det kommer nämligen en Tvekamp mellan dessa båda, så småningom...


Onsdag. Och jävligt bra!

2 kommentarer: