Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 26 november 2011

Inte godkänt Helloween!

Det var länge sen jag lyssnade på Helloween.
Eller, ja, inte länge sen jag lyssnade på dem, men länge sen jag hörde något av deras nya material. Har inte brytt mig på bra länge, och det är verkligen en grupp som jag gillar bäst när det är gammalt material.
However, som bekant besökte jag ju Tyskland för en tid sedan, och som en bonus kpte jag bandets senaste alster. För en låg penning.
Tänkte att, when in Germany,..
"7 Sinners" kom 2010, och fick rätt bra betyg av Fredrik på Werock.
Saken är nu den - att skivan är fullkomligt meningslös.
Har lyssnat på den ett par varv nu, men det är så trist att jag inte vet vad jag ska göra av mig själv.
Och allra allra sämst är det valda singelspåret.
"Are You Metal".
Även Fredrik är inne på att det är ett märkligt val av singel, men detta är inte bara ett konstigt val - det är dålig smak i all dess fullfjädrade form.
"Are You Metal, Heavy Metal?" frågar sig Andi Derris, och man kan tänka sig att alla i hela Tyskland som inte kan mer engelska unisont ställer sig upp och ylar "jaaaa".

Okej då, "World Of Fantasy" och "Who Is Mr Madman" är inte hel oävna, men är det så här Helloween låter numera så är det ju bara dags att lägga ner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar