Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 14 november 2011

Det här med Black Sabbaths återförening...

...gör mig lite tvehågsen.
Alltså, de ska ju uppenbarligen återförenas, och det har ju hänt förrut.
Det är väl fine, men det som gör mig lite fundersam är det här med att man ska göra nytt material.
Vill man det?
Egentligen?
Jag är i o f s nyfiken som fasen - vad kan riffmakaren Iommi göra med dessa pusselbitar nu? - men samtidigt vill jag verkligen verkligen inte se en skiva som inte är bra.
Då struntar jag hellre i nytt material och har kvar mina tankar om de gamla legendariska skivorna.
Oförstörda av en solkad verklighet.





Nå, vi lär ju få se vad detta slutar med.
Vis av erfarenheten ska man väl säga att det inte är förrän vi verkligen ser bandet på scen och håller skivan i händerna som man verkligen kan säga att det blir av.
Och det är väl inte förrän då undertecknad vet vad jag ska tro om det hela egentligen.
Vad tycker ni?
Är det bra?

3 kommentarer:

  1. Jag tycker själva återföreningen är av godo. Missade dom i sin primetime, och nu får jag chansen att se dessa legender, dessutom tillsammans med min dotter som trots att hon inte alltid är störtförtjust i musiken, ser chansen att se något historiskt. Som nu när vi skall på Motörhead tillsammans. Inte hennes favoritband, men som hon resonerar, ett band man bör ha sett om man får chansen.

    Vad det gäller en ny platta. Att den troligen inte kommer att komma upp i forna tiders storhet får man väl anta. Inte många andra gör det heller och man har för länge sedan vuxit ifrån ungdomens Fuck it anda.

    Men blir plattan bara i närheten så bra som sista Heaven and Hell plattan så är jag faktiskt nöjd där med. Tyckte den var mer än godkänd.

    SvaraRadera
  2. Såg dom 1998..Då var det i alla fall jäkligt bra, men redan då såg man bandet som "gubbar". Tror dock att både skiva och live kan bli bra ändå.

    SvaraRadera
  3. För mig som tycker att Black Sabbath är bra men gillar OzzY solokarriär mer betyder det här bara att jag får vänta längre på Ozzys nästa soloalbum som jag hoppas är bättre än hans sista. Förstår inte hysterin kring detta de har ju redan gjort en återförenings turne med denna sättning och har redan släppt nya låtar med denna banduppställning "Selling My Soul" och "Psycho Man". Jag hoppas givetvis att kommande Black Sabbath skiva är bra men längtar ännu mer efter en bra Ozzy skiva det var länge sedan sist.

    SvaraRadera