Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 12 november 2011

Bildkavalkad från Tyskland

Förra helgen (ja, lite dryga helgen då, fredag till måndag) var hela surven Rebellängel på besök i Tyskland. Frugan har lite släkt där, så vi åker då och då.
Denna resa var riktigt bra, och man kom hem precis lagom rund. Det är ju varken hälsomat eller hälsodryck som serveras därnere...

...så det är tur att det finns lekparker, tyckte lila killen.
Eller vad man ska kalla det.
Visst fanns det, men just här var det denna grej, och inget annat. En meter från vägen.
Hur tänkte de då?


Kanske på samma sätt som när de ansåg att detta är en bra idé.

En affär med BARA gummibjörnar.

Rubbat...




Mera affärer.

Det finns alltså, på allvar, färdiga blandningar mellan öl och alla möjliga grejor.

Konstigast kanske detta är.

Öl och energidryck.

Skumt som fan.

Men det kanske behövs, för när vi kom fram till Frankfurt Flygplats och ville åka T-bana vidare in mot Frankfurt så visade det sig att... det fanns ingen hiss ner till det spåret.

Du kan åka åt andra hållet om du vill, var svaret.

Jo. Det var ju normalt, ingen med rörelsehinder, barnvagn eller dåliga ben vill nog åka från flygplatsen IN MOT STAN, där tågcentralen finns....

Som tur var fick man åka ett fint tåg när man burit tvillingvagnen nerför trappen (!).

Detta var förstaklassavdelningen i vagnen:



...och i kontrast till det så var naturen när vi väl var framme i Bad Homburg riktigt lummig.

Bad Homburg.

En rik stad, och en stad där det fortfarande finns en skivaffär (fast det är klart, kan man driva en affär med gummibjörnar så funkar det nog)...

Jag handlade lite tysk musik.

Die Knappen (sidoprojekt med Tom Angelripper från Sodom), Helloweens senaste (recension på Werock här) samt en dubbellive med Michael Schenker Group.



Mera naturbilder, fast inomhus.

Denna "lilla" gynnare bodde på väggen. Alla som var där hade sett den, ingen hade tagit bort den. Jag fotade för den såg frän ut, min köra hustru tyckte att det var ett husdjur...


Söndagen bjöd sen, lite oväntat, på strålande väder.

Vi begav oss då till denna lilla plats. Bryggeriet/restaurangen Graf Zeppelin, en gammal landningsplats för just zeppelinare. Riktigt bra!



Såhär varmt var det. Till höger min hustru, till vänster min svägerska.

En knippe öl i solen var verkligen inte fel, och det var... +20 grader. Jag höll fasen på dö i värmen, så det blev en extra öl för att svalka sig.

Sånt innebär ju att man behöver uppsöka herrarnas.

Där fanns en automat som vid första anblicken inte såg så ovanlig ut.

Såna där finns lite överallt.

Men kolla på den ANDRA bilden.



Ja, precis.

Man kan alltså - vid sitt besök på den gamla Zeppelinerplatsen (som också hade fabrik för luftskepp, om jag förstod alla bilder och texter rätt) få för sig att "minsann, jag tror jag ska köpa mig en konstgjord resefitta".

Bisarrt.

Undrar hur det såg ut inne på damernas?


Jaja, det om det.

Sista bilden sammanfattar ändå hela resan rätt bra.

Mat- och dryckesmaraton.

Herregud, det måste ha varit minst 3 kilo extra på vägen hem - och då menar jag inte resväskan!

Dags att komma igång igen alltså.

Vilken dag som helst.


För övrigt kanske du märkt att bloggen denna vecka varit mycket bildbaserad?

Det blir nog lite tvärtom nästa vecka.

Mer text. Dessutom lite demorecensioner.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Lite roligt: min dotter passerar när jag läser det här.
    - Vem är den andra tjejen" frågar hon...
    - Vilken andra tjej?
    - hon som sitter brevid dig på bilden..?

    Min dotter trodde alltså att bilden på din fru var jag :)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!
    Det var ju riktigt kul! :-D

    SvaraRadera