Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 31 oktober 2011

This and That

Måndag igen, och denna gång har helgen varit en riktig bajsmacka.
Minstingen sjuk (igen, vad i helvete... han kommer ju ha världens bästa immunförsvar!), och äldsta kille rädd för spökena som dragit runt i kvarteret och bett om bus eller godis (tills han insåg och hörde att det var barn som var utklädda, men innan han övervunnit sin rädsla så var det riktigt läskigt och tårarna kom...).
Tillbaka på jobbet för att jobba in sina surt förvärvade slantar.
Eller, ja, egentligen inte. Jag är en av dem som egentligen har mer betalt än vad jag är värd, men säg det inte till nån... I alla fall ett tag på jobbet, vi får se hur det utvecklas.
Kan hända att det blir ännu en utryckning till SöS om inte febern går ner.
Som sagt.
Bajsmacka.

Men - lite bra har ju hänt.
Vi snickrade till en snygg pumpa.
Nya Close-Up Magazine landade i brevlådan.
Jag har lyssnat på återutgåvan av Deaths "Human".
Bara en sån sak!



Så, detta blir lite av ett this and that, blandad kompott-inlägg. Vi börjar längst upp. Festivalerna börjar ju släppa lite band nu. Först ut var ju Getaway Rock, som lanserade Manowar redan vid förra årets festival, och nu har Sweden Rock Festival släppt sina första band. Snygg blandning, och precis vad man kunde förvänta sig av just den festivalen. Metal Town har ännu inte släppt något band, men jag gissar att de också samlar på sig innan de släpper en bunt. Annars verkar ju Close-Up Båten i mars bli lovande. Graveyard, The Kristet Utseende och The Resistance klara just nu. Snygg lista, det.


Vad mer då? Tja, för dig som vill ha lite gratismusik kanske Helltrain kan vara något? Bandet bjuder på sin nya singel "Mr Cooger". Klicka på loggan nedan så kommer du helt magiskt till rätt sida och kan ladda ner spektaklet!


För övrigt var det ju det där med Close-Up Magazine.


Undertecknad noterade bland annat att de har bra smak, eftersom de gav Umeåbandet Guile titeln "Bäst I Sverige" när det gäller demos. Kul, och det känns ju ganska bra att fler än denna lilla blogg ser storheten i det bandet. Nu MÅSTE det ju komma en "riktigt" skiva snart...


Till sist några tankar från Close-Up...



  • Jag är lite skeptisk till att Megadeth har döpt sin skiva till "Th1rt3n" Det känns som ett knep riktat till tonåringar, typ, och det är inte Megadeth för mig...


  • The Devil's Blood kommer nog inte att upprepa en lika stark skiva som förra given. Det jag hört så långt är betydligt svagare, men det kanske tar sig med tiden?


  • Grá är ett black metal band från Stockholm som absolut inte lyssnar på ny musik. Det finns ingen anledning till att lyssna på annat än exempelvis en gammal Bathoryskiva. Det firar det nya bandet med att.. ge ut en ny skiva. Det tycker jag är lite gulligt och en hel del humor!

4 kommentarer:

  1. Har också skrivit om bandsläppen i min blogg. En konsertrecension väntar också-jag blir förförd av lite hårdare grejer.

    Är också idiotförkyld så jag skickar en hälsning till minsting och hoppas att det blir bättre snart.

    SvaraRadera
  2. Hoppas minstingen blir bättre. Men om ni måste ta en vända till SöS så kan jag bjuda på en kopp kaffe, nu när jag bor mitt emot huvudentrén.

    SvaraRadera
  3. The Devil's Blood tar sig, ge det bara en ärlig chans.

    SvaraRadera