Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 1 oktober 2011

Terrortory, Lita Ford, Edguy, kaffe!

Kaffe utomhus är svårslaget. Ta med sig termos ut, lägga ut ett liggunderlag i skogen, kaffe i solen. Jävligt bra. Bilden är dock från veckan, för nu har vi ju som sagt kommit in i oktober. nu vet man aldrig. Men den senaste veckan har ju varit jävligt bra - snacka om att få lite sköna höstdagar!

Jag kör perkulator. Of course. Det regerar.
Och nu - till något helt annat. Dagens inlägg. Som är svamligt och breder ut sig över en massa saker. Själv ska jag på familjeutflykt ikväll, hela gänget ska samlas. Till dess hinner man väl med lite kvalitetslyssning av musik dock, och eftersom Mastodon och Machine Head rullar frekvent nu så ska jag försöka klämma in dem här hemma. Måste bara lista ut ett sätt att följa hockeyn medan vi ska åka bort. Viktig match nu igen, och Elitserien har startat precis så galet som jag önskade.
Och nu - en TV4:a-glidning.
Jag fick nämligen ett mejl från Johan.
Ett trevligt sådan, och det beror inte bara på att han har den goda smaken att heja på Skellefteå AIK (se där, hur jag knöt ihop denna övergång på ett sätt som skulle få vem som helst i just kanalen TV4 skulle bli avundsjuk på...), utan på helt andra saker.
Dels var det trevligt skrivet, med bra och konstruktiv feedback, och dels ville karl'n ha en adress som han kunde skicka sitt eget bands kommande debutplatta.
Terrortory.


En länk för tjuvlyssning följde med också, och det där lät ju ganska trevligt - eller hur?

Det ska bli kul att få chansen att sätta i sig alstret på riktigt, så att säga.

Har du ett eget band som är på gång med platta, och vill ha den recenserad så funkar det fint.

Gillar du dessutom Skellefteå AIK så ligger du liksom på plus från start!

Hur som helst, tack för mejlet Johan. Det var härlig läsning!

Annan härlig läsning står ofta Stones för.
Här i veckan ramlade den här bilden in, till exempel.


Och vafan är det, undrar du?

Det är Edguy som soundcheckar. I fotostunden kör de visst ett Metallica-jam.

Han skickar ju såna här bilder ibland, den gode Stones, och jag gillar dem skarpt. De visar verkligen den andra sidan av en spelning, hur artisterna förbereder sig.

Du missade väl inte karl'ns artikelserie på Werock förra året, om hur man byggde upp Sonisphere?

Edguy då. De har jag i stort sett ingen som helst relation till. Alls.

Det lilla jag har hört av dem fastnar inte alls och får mig inte att vilja utforska dem noggrannare.


Till sist... minns ni Lita Ford?

Japp, tjejen man tyckte var skitsnygg och farlig när man var liten. Hon och Joan Jett (som väl båda hade ett förflutet i Runaways?), och de försökte väl sig på en semiframgångsrik solokarriär.

I skivhyllan hemma står Litas samlingsplatta, och det är väl okej lyssning.


Mest känd är väl balladen "if I Close My Eyes Forever", och den har hon ju sjungit duett med diverse rockers på. Ozzy Osbourne, vill jag minnas.

Zappzott skickade den här filmen i veckan.






Där har Lita valt att göra några spelningar med Queensryche. Det var kanske inte det absolut smartaste hon har gjort för att framstå som kompetent.

Hon blir, för att uttrycka det milt, ganska ägd av Geoff Tate...

2 kommentarer:

  1. Kiss med deadly var väl ganska känd även?

    Lita är tuff. Hon var dock hetare för 20 år sedan. :D

    SvaraRadera
  2. "I went to a party on a saturday night.
    I didn't get laid, I got in a fight.
    Aha..it ain't no big thing"

    Lita kunde i "Kiss me Deadly" också!

    SvaraRadera