Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 10 oktober 2011

Hälsohelg, FTW!

Tillbaka i sadeln igen, och det efter den mest intensiva helgen på mycket länge.
Det är ingen hälsohelg direkt, att ha kalas för en treåring likväl som namngivning för en fem månaders. Lägg sen till besök av brorsan, och att det var länge sen vi träffades - så det innebar att vi ville snacka lite strunt sen både hans och min treåring somnat (ja, eller kollapsat kanske är rätt ord...).
Smart som man är så tänker man ju då att, tja... en öl vore ju gott.
S:t Eriks IPA är en OK öl, antagligen den godaste i serien, men ändå inte tillräckligt klösig för att vara en amerikansk IPA. Däremot alldeles tillräcklig för att göra en god konversation sällskap!

Dessutom slank den här ner. Ryska Zhigulin. Antagligen är det väl inbillning, men den kändes verkligen rysk. Glaset var av låg kvalitet, smaken lite som en öststatscigarett.


Nå, hur som helst.

Dags att kliva upp i sadeln igen och köra sitt day-time-job.

Det startade med ett pass i gymmet eftersom jag ju nu dessutom avslutade hälsohelgen med en pizza (trots mina tidigare dubier), och väl där körde jag en ny skiva jag lurat med mig.

Enbart elakheter förklädda till får, och det var mig ett stort nöje att få se de andra börja nynna med i textstrofer som "dead human sacrifice" och "oh my father who is in hell".

Jodå, det var Ghost, The Devil's Blood och Year Of The Goat på den skivan... hehe...

...och snart har man lurat ovetande små kontorsslavar att dyrka den onde på riktigt, jag är helt övertygad om att någon kommer att sno den brända CD'n från gymmet. Det var alldeles för många som jag såg att de tyckte det var bra, och undrade vad det var för att den ska klara sig.

Precis enligt plan...


För övrigt lyckades undertecknad springa lite förra veckan. Då kom den här fram igen!


Fantastiskt snyggt omslag (kolla noga, ser du liemannen i pupillen?), grym platta. Bra att springa till, eller laga mat eller borsta tänderna. Throwdowns "Deathless" har växt medan den legat lite i träda hos undertecknad, och nu satt den som en smäck. Amerikansk lättuggad groovemetal när den är som bäst, och faktiskt också bättre än "Venom & Tears" som ju varit Veckans Tips.

Tycker jag då. Det tycker inte Per.

Per är däremot en kille med sund smak i övrigt, och jag surrade lite med honom om den här skivan. Det första Veckans Tips som bloggen hade, och en klockren 5+are!

Grejen är ju bara att det var få läsare, och undertecknad skrev ganska lite.

Hade inte riktigt hittat mitt skrivflyt.

Så det känns som om det brändes av ett knippe sanslöst bra och lite halvhemliga skivor som Veckans Tips helt i onödan!

Det måste jag nog reparera.

Ska försöka köra lite bonustips på fredagseftermiddagarna, med repriser på bra plattor.

Om jag nu hinner och orkar.

Just nu fokus på morgondagen dock.

Kundevenemang i Götelaborg. Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar