Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 18 september 2011

Recension Red Hot Chili Peppers, Opeth...

Det är mitt i månaden, och det innebär som vanligt att Werock levererar ett knippe nya recensioner - och denna gång är det verkligen inte vlka som helst!
Själv spräcker jag den rekommenderade barriären för antal tecken - känns det i alla fall som - med mitt återseende med funkrockarna Red Hot Chili Peppers. Kortversionen lyder att om du inte gillar bandet så ändrar inte "I'm With You" på det, men för oss andra är det en redigt bra platta!
Den långa versionen finns här!

Opeth, de kanske du har hört talas om?
Bra. Martin dissekerar nya plattan "Heritage" med en lika lång utläggning, och det är verkligen med skräckblandad förtjusning jag ser släppet den 21/9 an. Kommer jag att komma in i det, eller går det mig förbi?
Recensionen finns hur som helst här.



Mindre känt kanske Slidin' Slim är. "One Man Riot" bjuder på slidegitarr, handklapp, träskig blues och grymt roliga texter.
Det kanske inte är det vanliga köret på Werock, men funkar för min del att bryta av med. Du hittar recensionen här.
Dessutom, som om det inte räckte, så finns kollegornas alster om Einherjer (bra betyg!) och We Came As Romans (något svagare betyg) att läsa!
Söndagsläsning, FTW!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar