Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 4 augusti 2011

Recension August Burns Red - och en massa svammel!

Werockrecensionerna denna månad bjöd från min penna (eller..ja, tangentbord då, men ni fattar...) på två alster. Dels gammal skåpmat där jag i stort sett plankade min egen recension av Saxon, och dels August Burns Red som totalt överraskat mig. Riktigt bra skit, och det betyget var välförtjänt. Finns här, om du vill läsa!
Kollegorna har inte heller legat på latsidan. Stones presterar en riktigt vass sak om Rival Sons (jodå, dte kommer en på denna site av undertecknad så småningom... jag bara sparar den lite...hehe...), medan Martin som vanligt sätter tänderna i en packe rens (smaka bara på namnet Fleshgod Apocalypse!).
Alla recensioner här, och det är väl finfin läsning såhär en torsdag i hettans Sverige?



Bra. Redo för något hemskt då?




Aftonbladet har ju sin Rockbjörnenomröstning, och Metallbibliotekarierna har uppmärksammat en abomination. En av kandidaterna är... håll i er nu... Dead By April.




Jo, dte är sant. VAD I HELVETE?




Visst är det så att man egentligen inte får klaga om man inte röstar (och det har jag ju inte gjort, så jag borde bara hålla klaffen), men visst blir man lite orolig? Vad är det med folk? Kan man inte, med dagens utbud, hitta en bättre liveakt inom kategorin hårdrock så är det verkligen illa ställt med världen. Det är ju så att an önskar att.. ja... saker och ting var döda till april, typ...

Jaja. Från ett elände till ett annat. Det här.

Jag försöker under sommaren att springa lite, med hjälp av denna. Det går... sådär. Kul att se satellitmottagare med exakt avstånd, men jag har inte ens vågat koppla in pulsmätaren. Tror inte den fixar den frekvens mitt hjärta haft på de 6-7 grispass jag lyckats slugga mig runt.
Fy fan.
Får kämpa som ett djur för att hålla mig runt 4:30 per kilometer, och egentligen skulle jag vilja spela Iron Maidens "The Loneliness Of The Long Distance Runner" från coola "Somewhere In Time" nu, men för att göra det borde man väl.. ja, ha sprungit långt?
Jag har hållit mig mellan 6-9 km per pass.
Det blir mer den här låten då...












Skulle egentligen vilja skylla på att det är varmt och dagarna ägnas åt sånt här:





...men det är inte sant.



Sanningen är att jag är otränad, och gillar öl för mycket när jag har semester.



Fan.



Alltså - tips på musik som får mitt lite för tjocka arsel runt spåret oftare?

7 kommentarer:

  1. Rekommenderar att du gör en playlist med Iron Maidenlåtar. Börja med Where Eagles Dare från "Piece Of Mind". Det trumfillet kan få de flesta att åtminstone stampa takten :-)

    SvaraRadera
  2. Du ska lyssna på Auberon. :D

    Men om du vill springa ska du kanske lyssna på musik som ger dig energi? Typ, favoriterna? Att man måste förklara allt för skellefteborna.


    ;D

    SvaraRadera
  3. Ska det vara hetsigt och peppande funkar you Hatebreed riktigt bra. Gillar du inte deras crossover av metal och hardcore så brukar jag kötta på med vanlig döds eller grind. Nasum, Napalm Death är bra tips!

    SvaraRadera
  4. Spellistor, FTW!
    Hade fasen glömt det, snöat in på "hela" skivor nu ett tag.
    Tack. Så kan man göra en med grind-döds. Och Auberon... :-)

    SvaraRadera
  5. Stående ovationer för detta inlägg.
    Och du skola inte träna mer utan lyssna mer på metal och dricka bärs!
    Klagar någon så skicka dom till mig!

    :)

    SvaraRadera
  6. Grimgoth -> Tackar. Jag gillar smicker. Och ursäkter. Kanske ursäkter än mer! :-)

    SvaraRadera
  7. Tänkte i dagarna just på att man behöver lite nya spellistor för springrundan!

    Jag har själv ofta Maiden i lurarna - särskilt ofta självbetitlade plattan från 80 - helt suverän för ändamålet.

    SvaraRadera