Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 18 augusti 2011

Instant connection!



Hårdrocken förbrödrar.

Ett klassiskt uttryck, men det är ju sant.

Jag tänkte på det häromdagen, när rockerns uniform påverkade mig.

Uniform?

Ja, den svarta T-shirten med bandlogga, alltså!

Vi träffade föräldrarna till en av tjejerna som går på samma dagis som äldsta kille M.

Med föräldrar till barnens kompisar på dagis är det så att man känner en del, men inte andra.

Det beror lite på när de hämtar och lämnar, och när man själv hämtar och lämnar, samt hur väl barnen kommer överens.

I just det här fallet har jag träffat mamman rätt många gånger, men inte pappan - och så sprang vi ihop med dem två gånger på en vecka.

Första gången på väg in i vårt lilla Centrum här i Tyresö, andra gången på familjedagen i samma ort. Och, här kommer ju grejen...

Första gången var han klädd i en Metallica-tischa. Jag hade en svart snygg Tee från Watain, och... han kände igen loggan på 0,5 sekunder och kommenterade "jaha, så du gillar Watain".

Andra gången hade han en t-shirt från Ghost (bilden) medan jag var iklädd min VIP-tröja från Opethspelningen på Cirkus.

Och grejen är - jag har inte ens koll på vad snubben är för lirare, men med bara de där två "spring-ihop-och-prata-lite-flyktig-om-meningslösheter"tillfällena gör ju att jag känner tillhörighet med kar'ln!


Har man Ghost på bröstet så är man väl gott funtad?

Hårdrocken förbrödrar.

Kanske är det därför vi går klädda i uniform?

Snyggt är det ju förstås också....

2 kommentarer: