Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 3 juli 2011

Prominenta gäster på min bröllopsdag...

Idag har jag och min hustru bröllopsdag. Svårt faktiskt, att fatta att tiden går så fort ibland, men så är det. Dessutom får vi ju minst sagt prominenta gäster som vill hjälpa oss att fira.

Thrashens fyra stora (som mobbar Testament, tycker jag nog...)

Högst upp - Tom Araya.
Givetvis är Slayer det band man ser fram emot mest. Skapare av världens bästa liveskiva och med ett helt klart godkänt senaste album i bagaget så är det ingen tvekan om att ett Slayer på en dålig dag är bra. Ett Slayer på en bra dag är dominanta!
Mer då?
Jo, Anthrax, förstås.


Men utan John Bush. Jag tillhör ju dem som inte har fastnat så himla mycket för just Anthrax, och det jag gillar mest med bandet är oftast med Bush vid micken. Dock, de har uppenbarligen gjort bra spelningar sen förra Sonisphere i Stockholm, och självklart är det en stor akt. Bara minst av de som de mäter sig med för kvällen.

När de går på så passar jag kanske på att äta...


..för jag vill inte missa Metallica.

Jag klagar på dem ibland, jag tycker att de är lite trista ibland, Lars Ulrich kan inte spela bra trumspel längre... men ändå. Vilka låtar. Grundmurat genomförande.
Stabila.
Dessutom hungrigare än på ganska länge, mycket tack vare återkomsten med "Death Magnetic" (visst ser omslaget ut som ett kvinnligt könsorgan?) som nog får tillskrivas producenten Rick Rubins förmåga till hobbypsykologi.
Jag antar att de som vanligt i den här konstellationen kommer att få mycket speltid, så då vill vi höra mycket material från eran "Ride The Lightning", "Master Of Puppets" "..And Justice For All". Det är ju en albumsvit som är redigt svår att bräcka, faktiskt..

Dessutom noterar jag att det finns väldigt lite färdigt läsmaterial om just Metallica på denna blogg. Inga remastrade skivor, inga liveskivor, inga recensioner?
Bot på det snart kanske!

Någon som har figurerat är däremot den här killen.
Megadeth har dykt upp i recension av senaste liveskivan "Rust In Peace Live", samt i remastrade djupdykningar av just "Rust In Peace" samt "Countdown To Extinction".
De båda plattorna har dessutom gått head-to-head i en Tvekamp om vilken som är bäst, så det är ganska lätt att förstå att jag gillar Megadeth.
De ska absolut hamna på "kolla"-kategorin.
För det är ju så.
Hela spektaklet sänds på SVT.
Ömsom i SVT1 och ömsom i SVT2.
Eftersom det nu är min bröllopsdag så kan det ju hända att jag har annat för mig än att sitta klistrad vid burken - men därför ska det spelas in. Hårddisk, kallas det visst.
Bra grejer.
Det blir hur som helst inga fler inlägg idag.
Istället kan du kolla lite på bilder från platsen där jag gifte mig här.
Inga bilder från bröllopet kommer dock upp. De behåller jag för mig själv.

Det räcker väl att vi delar den här dagen med hela världseliten inom thrash?

1 kommentar:

  1. Grattis till Er bröllopsdagen.
    Hoppas det blir grymt på Ullevi. Själv var jag där i fredags och såg Maiden, så Big4 blir framför TV:n med sonen.

    SvaraRadera