Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 22 juli 2011

Bäst Just Nu

Bäst Just Nu musikaliskt är August Burns Red. Jag brukar inte gilla harddcore så mycket, men detta har jag fallit pladask för, och spelar det hela tiden jag kommer åt.
I träningslurarna, hemma på finstereon.. men inte i bilen med familjen.
Där rullar annat.
Mer om det en annan gång, men utan att säga för mycket kan jag avslöja att det handlar om mina barns musikaliska uppfostran!
Nå, Öbrinks. Kolla in plattan "Leveler". Ni kommer att digga den!

Filmmässigt har det blivit lite mindre nattliga marathon nu.
Minstingen hemma börjar kanske få dygnsrytm?
Den senaste toppupplevelsen var dock denna.
Igen.



De två första filmerna är svårslagna, minst sagt...

Dessutom försöker jag läsa. Just nu denna bok av Anders Tengner, och den är verkligen bra. Välskriven på ett lättläst språk som passar den typ av anekdoter och dråpliga berättelser som avhandlas.

Söker du läsning och inte vill ha den här boken så rekommenderas den absolut!

2 kommentarer:

  1. Drar också igenom en massa klassiker och har sett de två första Gudfadern-filmerna i veckan. De är mäktiga.

    Angående ABR har jag ett ambivalent förhållande till. Tror att allt Meshuggah-meck är ett sätt att gömma rätt medioker musik. Men jag gillar bandet ändå och diggar den flamencoinspirerande låten på senaste skivan.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har sett att du tuggat ex Aliensviten.
    Rätt skön känsla faktiskt, att se gamla klassiker som VET är bra, men kanske inte minns exakt allt!

    SvaraRadera