Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 3 juni 2011

Så, vad säger man om omslaget till Opeths "Heritage"?

Såhär ser det alltså ut, omslaget till Opeths kommande platta "Heritage".
Per messade och var desperat över att det var fult, och efter att ha googlat det i telefonen var jag benägen att hålla med.
På lite större skärm och med md lite tid att smälta det så svänger jag snarast åt att det är rätt...ja...snyggt.
På ett retro-döds-progg-Opet-sätt som känns rätt naturligt.

20:e September är det dags, och du hittar alla detaljer och låtnamn här.
Oc skivomslaget lär ju dela fansen i två läger. De som älskar det, och de som... inte älskar det!

Vete fan vilket läger jag tillhör...

9 kommentarer:

  1. Att jag avskyr det vet du ju redan, de där ansiktena i träden funkar inte. Jag tror dock att jag vet varför det ser ut som det gör. Travis Smith fick förmodligen instruktioner om att göra ett omslag som kändes väldigt mycket 70-tals progg.
    En rykte som går på diverse forum säger att journalister som hört plattan sagt att det inte finns nån som helst growl på hela skivan.
    Om det stämmer så blir det hela ju logiskt med titeln Heritage, Opeth har gjort en proggplatta. Musiken Micke älskar över allt annat. Vad jag tycker om det får väl visa sig men om det stämmer så har ju grabbarna större balls än jag någonsin kunde föreställa mig:)

    SvaraRadera
  2. En Opethplatta helt utan frisk vore onekligen en jävligt uppkäftig grej - men ändå inte ett ologiskt steg med tanke på allt.

    Tanken svindlar lite.
    Det kan ju faktiskt bli precis hur bra som helst - den som vågar vinner och allt det där. Undrar om en sån sak kan ha påverkat uppbrottet med Wiberg också?

    Hur som helst.
    September vet vi.
    Väntan har börjat!

    SvaraRadera
  3. Men kuk jävla iPhone-rättstavning.
    Det ska stå "en Opethplatta helt utan GROWL...". Inte utan "frisk".

    Fan.

    SvaraRadera
  4. sa inte åkerfeldt i nån intervju att plattan inte skulle låta alls som man förväntat sig av opeth? i close-up tror jag

    Och med tanke på hur illa hans growl låter nuförtiden (*host host*) så låter inte en growl-fri platta så tokigt

    jag håller håller tummarna för att heritage låter som damnation men med watersheds uppknullade experimentanda

    SvaraRadera
  5. Damnation var helt jävla fantastisk:)

    SvaraRadera
  6. Som sagt är detta ett grymt omslag.

    SvaraRadera
  7. Jag vet vad som väntar. ooooh Ta på mig. :D

    SvaraRadera
  8. trycker på gilla knappen!

    SvaraRadera