Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 19 juni 2011

I Backspegeln: Masterplan




Det var ju inte direkt oväntat.


Efter att ha botaniserat lite i hyllan förra veckan så hamnade ju bland annat bokstaven "M" i skottgluggen, och där var jag ju sen tvungen att börja plocka lite. En av skivorna som loggat en hel del speltid efter det inlägget är senaste given från tyska Masterplan, med en inte helt okänd herre vid namn Jorn Lande vid mikrofonen.


För inte allt för länge sen recenserade jag skivan för Werocks räkning, och landade då på ett betyg som sa 7/10.


Nu då?


Jo, detta är faktiskt en av de recensioner som jag är riktigt nöjd med, poängmässigt. Texten kanske hade kunnat bli bättre, men jag tycker att betyget 7/10, eller en stark 3/5 är precis rätt.


Ska man lyssna på Masterplan så rekommenderar jag debuten istället, men detta är inte oävet. Och detaljen med strängglidningen som kommer runt 2:45 in på "Far From The End Of The World" är sinnessjukt snygg!

2 kommentarer:

  1. Jag borde ta och lyssna på den där skivan. Jag vet inte varför jag har missat den.

    SvaraRadera
  2. Ja, det borde du.
    det är dock skillnad å¨"borde" och "måste"..

    SvaraRadera