Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 10 juni 2011

I Backspegeln: Black Country Communion




Idag släpper supergruppen Black Country Communion sitt andra alnbum, fantasifullt döpt till "2". Det är synnerligen raskt marscherat, måste jag säga, för det är inte länge sedan den självbetitlade debuten dök upp. Hughes, Bonamassa, Bonham måste gilla att jobba ihop, och personligen är jag mycket spänd på var detta tar vägen. Så spänd att jag spelat förra given en hel del, och då är det väl läge för en Backspegel?


Just det. Recensionen landade på en fyra, och redan där konstaterar jag att det är möjligt att detta växer vidare. Det har det till viss del gjort, jag är helt förälskad i svänget som bjuds i "Down Again", "Beggarman" och det febriga basspelet som driver "Black Country".


Bäst av alla är dock "Song Of Yesterday", det har Stones helt rätt i!




Nu då. Är det en femma?


Nej. Inte riktigt. Men det är förbannat bra, och det sätter ett lyckligt flin på mina läppar varje gång. Speciellt i bilen, på morgonen. Och det ska gudarna veta att det behövts den här veckan...

1 kommentar:

  1. Det ska verkligen bli spännande att sätta tänderna i tvåan. Håller med om att ettan håller fortfarande, en mycket bra platta.

    SvaraRadera