Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 23 april 2011

Idag släpps Primordial "Redemption At The Puritan's Hand"!

Idag är det den 23/4.
Det betyder att Primordials 7:e album släpps. Jag har skrivit en recension som kommer att publiceras till månadsskiftet, och om du gillar bandet har du något att se fram emot.
Det är ett löfte.
I väntan på att du ska kunna lägga rabarber på plattan så kan du alltid ladda lite.

Detta är "The Coffin Ships" från utmärkta liveDVD'n "All Empires Fall". Det är rätt häftigt va, en sång med lyrik som svälten på Irland - och ändå är slingan så vacker.







...vill du hellre läsa om annat, så här på Påskafton?


I så fall rekommenderar jag recensionen av Doro live, signerad Werock-kollegan Alexander Bergdahl. Återuppliva lite gamla minnen här! Werock-kollegan Martin Bensch slår istället ett slag för Meshuggah live här. Jag noterar att de dessutom spelade "Future Breed Machine", till skillnad från hur den här skivan är ihopskruvad. Just den skivan fick förresten en omgång i 3 Röster också. Här!



GLAD PÅSK!

4 kommentarer:

  1. Utan tvekan årets bästa platta! Alan sjunger bättre än någonsin och det finns inte ett enda utfyllnadsspår. Det ska till ett mindre mirakel om inte Primordial ska toppa årsbästalistan.

    SvaraRadera
  2. Har fortfarande inte hört en ton av bandet och jag är pepp på skivan!

    SvaraRadera
  3. Skum dag att släppa skiva på, lär väl inte finnas en skivbutik i Europa som är öppen idag??
    Längtar ihjäl mig efter att höra denna!!

    SvaraRadera
  4. Jo, det är en lite udda dag att släppa en skiva på. Tycker jag, men vad vet jag?

    Tom S -> är faktiskt lite avis på dig som har kvar nyförälskelsen i Primordial.., :-) (och faktiskt till viss del Rotting Christ, även om det nog inte blir samma himlastormande upplevelse).

    SheerFaith -> Right You are! :-)

    SvaraRadera