Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 28 mars 2011

Götet. Igen...

För en tid sen var jag i Göteborg. Idag är det dags igen. Mässa med min arbetsgivare. Helt okej dag, och roligast var nog resan ner. Hamnade bredvid en tvättäkta sprätt som gärna berättade för planet att han minsann var med om en bilolycka när han var liten, då pappa hade valt att inte köra Jaguaren utan deras Range Rover 4x4 den dagen. Allt berättat med det där överlägsna "s-ljudet" som bara en långväga överklassmånniska kan få till. Jag pluggade lurarna hårt och förlorade mig i The Haunted senaste släpp istället för att lyssna vidare. På vägen hem blir det nog Graveyard och "Hisingen Blues". Det känns passande...

2 kommentarer:

  1. Jag brukar åka med affärsflyget till Stockholm tillsammans med en massa affärsmän. Ibland åker jag vidare till GBG o i Sthlm mot GBG kliver alltid ännu flådigare affärsmän på planet. Med dyrare kostymer. De flyger som i klungor. Senast var det en äldre herre som satt och skröt hela vägen om att han kände nån Collert. Han försökte väl anspela på att han hade conncetions till kungahuset el nåt. Hur som helst så brukar jag känna mig rätt malplacerad där på planet. Som nåt som katten släpat in. Jag brukar fantisera om att det ska komma insläntrandes några rockstjärnor på planet som är på turnè, så att nån såg risigare ut än jag själv liskom. Men det händer sällan :)

    SvaraRadera
  2. Iallafall så brukar jag försöka se det komiska i det hela. Dessa männiksor är så långt ifrån mig som man kan komma. Deras språk. Deras härskartekniker som de använder mot varnadra hela tiden. Det är alltid nån i gängen som vill vara lite crazy och har tex en slips i en helt annan färg än de andra hanarna. Vilken vidunderligt märklig verklighet de lever i.

    SvaraRadera