Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 3 januari 2011

Sleep with the fishes...

Okej, helgerna har bland annat inneburit att vi har köpt och sparkat igång ett litet akvarium hemma. Mest för lillkillens skull,säger vi till varandra, men jag tror nog att vi båda tycker det verkar rätt kul. Ser ut som nedan, ungefär. Inget märkvärdigt.

Men, nu till grejen.

Jag kan prick ingenting om det där med akvarium. So far har jag läst på förpackningen och följt recept... jag menar, instruktionen. Jag misstänker dock att det när som helst kan gå belly up för de har små krabaterna - så om du vet grejer om akvarium och har lite enkla tips för hur man undviker massdöd... help!



3 kommentarer:

  1. Ha ha, många år sen jag ägde ett akvarium... Se till att mata dom och byta vatten med jämna mellanrum... Klagar dom då så får dom skylla sig själva!

    SvaraRadera
  2. "Mata dem och byta på dem" - ja, du hör ju Robert, att det egentligen inte är svårare än att sköta ett barn - och det har du ju träning i ;)

    SvaraRadera
  3. ..och herregud, vad har jag gett mig in på...

    :D

    SvaraRadera