Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 2 januari 2011

It's Hammer time!


Idag är det söndag.
Mina planer är att träffa en god vän och kolla på den sista vecka i grundserien i NFL.
Det ger mig också lite sug efter TV-spelet Blood Bowl.

Amerikansk fotboll fast oerhört myclet våldsammare, och du väljer en ras ur typ Sagan om Ringen att spela med (alver, orcher, dvärgar och liknande).
Sen intar du rollen som coach medan du försöker ta dig fram till ära och berömmelse.

Mitt lag är dvärgar. Rätt feta och orörliga, hela bunten byggda som en stenkross och utan bollkänsla men med tjocka pannben. Det passar mig... Mighty Hammers heter laget, och det är rent krasst ett ganska sopigt gäng.

Fast det skiter väl du i.

Däremot leder det oss in på dagens inlägg. Hammare.
Det verkar vara poppis i hårdrockstitlar!
Eftersom jag är i Hammer mode så får du en spellista på temat.

Metalyze Hammer Time Extravaganza finns här på Spotify, och den innehåller bland annat höjdare från året så som High On Fire och Grand Magus, men ävan gamla hits från exempelvis Manowar. Mycket nöje - vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Hammare har visat sig snäppet mer framgångsrikt än skruvstad (den här telefonen vägrar skriva ä ibland)

    SvaraRadera
  2. Schysst samling!

    Bortsett från Sabaton förstås. Denna styggelse.

    SvaraRadera