Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 6 januari 2011

364 dagar kvar...

...till Hårdrockskväll 2012, och jag längtar redan. Dock, som avslutning av årets kväll så ska jag försöka ge mig på att sammanfatta lite. Och då får man för det första säga att årets värld stod för ett ruggigt bra arrangemang likväl som ljud. Tack!

Kategorierna var inte de bästa vi haft i mitt tycke, men det genererade ändå ofantliga mängder bra musik, och i år var det väldigt hårt överlag. Undrar om det kommer en reaktion på det nästa år, och vi knappt får growlsång alls?

Konstigt nog krockade det inte en enda gång på 88 låtar (jo... det skulle ha varit 96 låtar, men en medlemmarna lyckades alltså med det legendariska fumlet att tappa bort skivan mellan tunnelbanan och världen, när han stolt visade den för de andra!). Dessutom gick det lite snabbare än de 9 beräknade timmarna, så det hela var över på ca 6,5-7 timmar. Tyvärr.

Skivorna på rad, slumpvis utlottade. Vid detta tillfälle tror jag det är min som snurrar i spelaren, rentav!


Vuxenpoäng till oss, det var mest mellanöl som inmundigades. Bra det, för jag måt riktigt bra idag. Har till och med kunnat spela hårdrock hemma, och botanisera lite i skivhyllan för nästa år.
Dessutom fick jag höra massor av de låtar jag ville, likväl som för mig helt ny musik som var fenomenalt bra. Det finns inte längre någon ursäkt att inte genast inhandla:
  • Kylesa
  • Demiricous
  • Melechesh
  • Barren Earth
  • Metal Church
  • All That Remains
Otroligt kul kväll som vanligt.
Synd bara att det är så långt kvar till nästa gång, men det är väl samtidigt en del av grejen. Att det inte är för ofta. Hårdrockskväll 2012 kommer ni säkert att få höra mer så småningom i alla fall...




...till Hårdrockskväll 2012. och jag längtar redan!

7 kommentarer:

  1. Det här är ett löjligt kul koncept!

    SvaraRadera
  2. Tja, man kanske skulle göra det nationellt nästa år?
    Du får köra ett Hårdrockssamfund Helsingborg, Grimgoth kan väl ta ett pass i Norrköping? :)

    SvaraRadera
  3. Fan vilket sjysst kalas, förstår att nedräkningen redan har börjat!

    SvaraRadera
  4. En jämställdhets fråga här..Är det bara för killar ?

    :]

    SvaraRadera
  5. Thetania -> Nix, det finns ingen regel om bara gubbar. Vi har väl inte känt någon rockertjej tillräckligt bra, bara. Begränsning är nog snarare antalet medverkande, kan jag tänka, och det är ett gäng som vill vara med.
    Som sagt, vi kanske får go bigger... :-)

    SvaraRadera
  6. Detta var verkligen en kul tillställning.

    SvaraRadera
  7. Det var en grymt kul kväll. Som bjöd på mycke ny och gammal bra musik. Lyxigt för mig att ha kvar skivorna, så jag kan spisa i lugn och ro.

    SvaraRadera