Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 5 december 2010

Soilwork och Avantasia i stan!

Ikväll krockar det!
Tobias Sammet tar den fullständiga uppsättningen av Avantasia till Arenan samtidigt som Soilwork lirar (lite oklart om det blir på Debaser Medis eller Klubben, jag har sett båda arenorna omskrivas som aktuella, och eftersom jag inte ska dit så vet jag inte exakt vad som gäller....)
Båda spelningarna lär bli bra.

Avantasia har med sig bland annat Michael Kiske och Jorn Lande på sång, och med tanke på hur svulstiga plattor bandet gett ut så kommer spelningen antagligen att bli av episka mått.
Vill du ha läsning om Avantasia rekommenderar jag Werock-kollegan Mats intervju med herr Sammet!
Naturligtvis får du en laddningsvideo också. Här har du "Lost In Space".




Gillar du däremot lite hårdare tag så tar Helsingborgs stolthet Soilwork med sig en hel hoper arga band och serverar en spelning som antagligen kommer rocka röven av de flesta. As I Lay Dying, Caliban (som gjorde ett riktigt bra gig på förra Close-Up båten i februari), Naera och Bleed From Within står som garanter för en lång och intensiv kväll.
Mer läsning bjuds denna gång på i form av recensionen av senaste given "The Panic Broadcast", och eftersom Soilwork ju är bättre än vad Per vill erkänna så tar vi en video också... Detta är "Exile" från förra given "Sworn To A Great Divide", en skiva jag är mer eller mindre ensam om att gilla!




Nå, eftersom jag inte ska dit så kan jag ju inte säga något om hur spelningarna var. Det betyder att om du ska dit får du gärna dela med dig!

3 kommentarer:

  1. Du skrev lite fel där. Det är inte As I Lay Dying som följer med på Soilwork utan det är nämligen All That Remains.

    SvaraRadera
  2. Hade varit grymt kul att se Avantasia, vilket jävla mastodontprojekt det är...

    SvaraRadera
  3. Satan i gatan så jävla bra avantasia var!!

    SvaraRadera