Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 29 november 2010

Ombyggnation av skivhyllan

I helgen startade vårt hemmaprojekt på allvar.
Det där hela "kontoret" ska byggas om.
Givetvis har vi fillifjonkat och fixat lite innan, men i helgen var det dags att flytta skivhyllan!
Ut med alla skivor i en hög på golvet (bilden längst upp).
Det blev... en hög hög (hehehe... ordhumor!). Dessutom hade jag hjälp av lillkillen, så ordningen blev minst sagt ruckad, och det väckte ju funderingen om hur det hela skulle sorteras in. Efter bokstav, genre eller kanske årtal?
Det slutade faktiskt mest med panik. Hann inte, för hela idén var ju att vi skulle göra om en massa grejer. Så jag kastade in rubbet huller om buller i hyllan, och ser fram emot ett bra projekt till julen kanske... Dessutom har jag ett annat problem. Bilden nedan är tyvärr inte ens alla skivor.
Det ryms ju för fasen inte!
Problem, alltså. Mycket problem...
Får fundera på dem.
För övrigt ramlade ett mycket trevligt mms in nu på morgonen, från Magnus.
Kolla in affischen nedan. 3:e mars - skriv upp i kalendern, och medan du väntar så kan du alltid läsa både intervjun jag gjorde med herr Wylde, likväl som recensionen av senaste alstret från Black Label Society. God morgon!

8 kommentarer:

  1. Eb fråga angående mängden skivor: hur många är det? Jag och frugan måste också lösa cd-förvaringsproblemet. 8) Med hjälp av dig. ;D

    Ett gissel är vad det är!

    SvaraRadera
  2. Ha! Åka snålskjuts alltså?
    ja, men okej då... :)

    Vet faktiskt inte exakt, men det ryms ca 75 CD på varje hyllplan i en 80 cm Billy bokhylla.
    Det är 10 hyllplan i hyllan, men de går inte att sätta på optimalt avstånd (mittenhyllan är ej flyttbar), så dessutom har jag staplat ovanpå varandra.. och ovanpå själva hyllan jar jag skruvat fast ett extra ställ... och det ligger travar utanför bild...
    Säg att det är 100o plattor då, give or take hundratalet.

    Dessutom alla DVD'er och böcker om hårdrock som jag skulle vilja ha på samma ställe.

    Om det gick (rent fysiskt alltså) så vore det bästa kanske två dedikerade hyllor. Enkelt och rätt så mycket utrymme.

    ...men då har jag ju inga vinyler... :D

    SvaraRadera
  3. Fan vad skivor du har människa!

    SvaraRadera
  4. Ha ha, segt jobb till jul, tar evigheter när man hela tiden hittar gamla godingar som måste lyssnas lite på...
    Tack för tipset om Black Label... Får jag inte missa!

    SvaraRadera
  5. Ett underbart dilemma, själv kör jag med IKEA's Benno hyllor och investerar en ny när det behövs, funkar rätt bra och lätt att placera. Tar inte lika mycket utrymme som Billy hyllan gör.

    SvaraRadera
  6. Haha, då har du ju något kul julpyssel att se fram emot!

    SvaraRadera
  7. Stones - Ja, det kan vara så att Benno kommer i spel, faktiskt. Vi får se.

    Övriga -> Visst blir det kul! Fler bilder kan tänkas följa.... :)

    SvaraRadera
  8. Bor man trångt som jag så funkar det rätt bra faktiskt. Speciellt när det börjar bli mycket.

    Föresten, Black Label i mars blir ju ett givet gig.

    SvaraRadera