Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 13 september 2010

Recension: The Sword och Death Angel

Werock-skribenterna verkar ha fått upp ångan, och presenterar den här månaden ett släpp av recensioner även mitt i månaden.
Personligen har jag satt tänderna i två riktigt vassa plattor, så det är med glädje jag delar med mig av de intryck som ges...

The Sword "Warp Riders" är en konceptskiva som är rent av ohyggligt bra. Bandets tredje giv är mer polerad och producerad än de tidigare två, och också en platta som bjuder lite mer tuggmotstånd, det tar lite längre tid att bryta in i historien, helt enkelt.
Väl där är det dock en platta som belönar lyssnaren så riktigt att jag är helt övertygad om att detta alster kommer att återfinnas på min årsbästalista!
Du hittar hela recensionen här!




Amerikanska Death Angel är ett band som jag gillar skarpt. De har medverkat som Veckans Tips på den här bloggen, och sprillans nya "Relentless Retribution" är en mycket angenäm erfarenhet. Årets thrashplatta, anser jag, och det är väl inte illa?

Du hittar hela recensionen här, och jag hoppas kunna bjuda på en ganska lång intervju med Rob Cavestany under veckan (den är genomförd, men jag har fasen inte hunnit med att skriva ut det hela...).

Dessutom finns intressant läsning i form av recensioner av Kataklysm, Apocalyptica och Sister Sin.

Trodde du att dte var allt, förresten?
Nä. Du hittar också Blind Guardian, Tarja Turunen och Trigger The Bloodshed. Bara att kasta sig över godbitarna, helt enkelt.
Enjoy!

3 kommentarer:

  1. Death Angel är riktigt grymma!

    SvaraRadera
  2. Ju mer jag tänker på det inser jag att jag måste köpa denna skiva. Och deras gamla alster. Jag ska ju se dem snart. 8)

    SvaraRadera
  3. Det är klart du måste. Oavsett om du menar THE SWORD eller DEATH ANGEL! :D

    SvaraRadera