Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 27 september 2010

Månadens DVD-tips: Testament


Werock publicerar månadsvis ett tips på en sevärd DVD som förtjänar plats i hyllan.
Denna månad är det dags för en sådan som inte bara borde ha plats i din hylla - det är faktiskt närvaroplikt på den!
Testament har en lång och brokig karriär bakom sig.
De borde enligt all rim och reson vara ett av de absolut största banden som drar storpublik, men har lik förbaskat tillhör de gängen om tvingats spela på Skellefteåfestivalen istället. Konstigt, för det är ju ett gäng av yppersta världsklass som borde ha horder av fans och hyllas i media...
Nå, på den här given så gör bandet en fullständigt briljant ilsken och taggad spelning på klassiska The KoKo i London, och du får faktiskt hela originalsättningen på scen samtidigt.
Kolla in text & video i artikeln som du hittar här!

8 kommentarer:

  1. Jag ska tala om för dig att deras spelning på skellefteåfestivalen var magisk. 8)
    Jag hade askul!

    http://fredrik-d.blogspot.com/2008/07/testament-intervju.html

    Om du inte trodde mig. ;)

    En bra dvd hur som haver. Och det är helt ok för stora band att spela på små ställen, de spelningarna brukar bli de bästa. aight!

    SvaraRadera
  2. Haha... ja, jag har sett den intervjun innan - oh jag håller förstås med dig om att den spelningen var tokbra.
    Jag håller också med om att spelningar på små ställen oftast är bättre än på stora, helt klart... men jag tycker ju att Testament borde vara värda att få fylla typ Hovet som huvudnummer! :)

    SvaraRadera
  3. Jag menar - varför kan Takida (!!!) fylla Hovet, men ett så pass eminent band som Testament inte gör det...?

    SvaraRadera
  4. Därför att Takida spelar musik för männikor som inte gillar musik. Det kräver en del hjärna för att komma bortom de enklaste lösningarna.

    Sluta ge pengar till barn, de köper Takidaskivor. 8) Eller vad fan som helst som spelas på rix, eller voice eller fan vet.

    SvaraRadera
  5. Kungligt as hell att KISS är med i svensk reklam som du sa, men bägge är dom ju i bilen??

    Tack ang. tipset av Spiritual Beggars med.

    SvaraRadera
  6. Grimgoth -> Ja... det är klart. Sorry, klantigt uttryckt. Jag menar förstås den där de spelar. Den längre snutten.
    Den får det ju att spinna lite i huvet.. :)

    SvaraRadera
  7. Älskar Testament! Säg dem i Gävle 2004 första gången och det var awesome. Har DVD:n! ;-)

    SvaraRadera
  8. Mary Raven -> Visst regerar Testament, det är ju obestridligt.
    Välkommen till Metalbloggen förresten, hoppas du hittar lite läsning du gillar!

    SvaraRadera