Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 3 augusti 2010

Setlist för Iron Maiden

Nu har Iron Maiden spelat i både Dublin och Knebworth, och setlistan har varit detsamma.
Kan vara värt att plugga inför lördag kanske.
Lite oväntade låtar är det ändå, eller vad säger ni?
Personligen tycker jag att "No More Lies" är lite trist att ha med, liksom "Dance Of Death". Men det är ju jag...

1.The Wicker Man
2.Ghost Of The Navigator
3.Wrathchild
4.El Dorado
5.Dance Of Death

6.The Reincarnation Of Benjamin Breeg
7.These Colours Don't Run
8.Blood BrothersDedicated to Ronnio James Dio
9.Wildest Dreams
10.No More Lies
11.Brave New World
12.Fear Of The Dark
13.Iron Maiden
Encore:
14.The Number of the Beast
15.Hallowed Be Thy Name
16.Running Free

6 kommentarer:

  1. Jag hade hoppats på "Flight of Icarus" men jag kan vänta. Jag försöker gå in förutsättningslöst.

    SvaraRadera
  2. flight of Icaros....jösses då hade jag dansat samba natten lång, men tyvärr har dom nog typ aldrig spelat den live va jag vet.

    dance of death inte alls tokig låt va jag minns.....

    SvaraRadera
  3. Thetania -> Jodå, visst kommer jag. Om inget oväntat händer då, man vet ju aldrig med X-faktorn barn... :)

    wasa -> Flight of Icarus var lääänge sen, förstås, men visst har den spelats live. Live After Death rekommenderas som uppvärmning!!!

    SvaraRadera
  4. Det här kommer att bli grymt bra.

    SvaraRadera
  5. ha ha ha fan så e det ju, borde jag ju tänkt på, har ju LIVE AFTER DEATH både på vinyl o cd men har ju inte lyssnat på Maiden efter Seventh Son of a Seventh Son å det e ju ett tag sen (om man borser från nostalgi konserterna på Ullevi på senare år)

    SvaraRadera