Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 13 augusti 2010

Samkväm...

...som utlovat innehöll eftermiddagen och kvällen enbart familjesamkväm.
Startade eftermiddagen med lille M på Ben & Jerry's.
Liten kille, stor glass... :)

Sen följde, förstås lite fixande hemma på bakgården. Preppad grill, fixa dukning och annat innan T kom hem från jobbet. Black Label Society's utomordentliga "The Blessed Hellride" på stereon (du ser plattans omslag om du kollar noga till vänster om själva utomhusstereon), till grannarnas stora förtjusning. Kör en Sony NAZ utomhus - okej ljud, rätt dålig laserläsare för skivor.... men enkel att flytta in ich ut på kvällen (nä, efter att ha spelat hårdrock hela eftermiddagen och kvällen litar jag inte på att grannarna låter dne vara ifred om jag inte tar in den över natten...)

Tittar du noggrannt så ser du också att jag provsmakade ölen Number Of The Beast - Metal Edition i samband med det här. För att göra en lång historia kort så kan man säga att... tja.. den var OK. Kunde varit bättre till det priset dock, men det kunde man nästa förvänta sig...



Till sist, grill till makan, barnet och svägerskan som tittade förbi.
Bratwurst och kossa.
Riktigt gott blev det, och trots att jag fyllde min giriga buk med så mycket jag klarade av så blev det kvar mat. Härligt.. nattmacka, kanske?

För övrigt kanske du tänker - var är hårdrocken?
Ganska mesiga inlägg den här veckan!

Och ja, det kanske det är. Men det beror på två saker...
1) Jag skriver massor i bakgrunden - så som Remasters, Live! och Veckans Tips för hösten.
2) Ja, men vafaaaan? Just nu blir det så... stay tuned, snart för du en orgie i bara hårdrock!

Jaja, das war alles. Smakar just Laprhoaighs Quarter Cask. Bra kit, faktiskt. Riktigt bra...

6 kommentarer:

  1. Kul med ett ansikte på mannen bakom bloggen.

    SvaraRadera
  2. Tjenare hårding!
    Gjorde precis som du. Tog Harviestouns Number of the Beast Metal Edition som grillöl igår. Tyckte att den var väl godkänd. Kanske inte riktigt en törstsläckare som sig bör pga den lite höga sötman i ölen, men den var ju inga större problem att bälga i sig. Pluspoäng även för namn och etikett... :)

    SvaraRadera
  3. Ändå gott med glass och kött. Och öl!

    SvaraRadera
  4. Grimgoth... ja, det tillhör ju inte vanligheterna direkt. Men det har ju hänt förr, det finns bland annat ett foto på mig och herr Åkerfeldt... här: http://metalyze.blogspot.com/2010/03/meet-opeth.html

    SvaraRadera
  5. Trevligt trevligt, hur gammal e den lille killen? jag har en kille på 2,5 han fick sin första gitarr härom dan, en ukelele.

    SvaraRadera
  6. Den ölen måste jag prova. :D

    SvaraRadera