Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 9 augusti 2010

Humor. Minst sagt!

Jag hoppas att ni inte missat fantastiska bloggen Hatpastorns Likpredikan. Grym läsning, och ibland dyker det upp texter och delar av texter som får mig att brista ut i fullständigt asgarv. Det är poesi och sågning på ett sådant vackert och roligt sätt att det måste spridas.

Kolla in bilden ovan. Och läs texten nedan, samtidigt som du öppnar YouTube-länken.
Sen inser du att du behöver läsa HELA texten om detta avträde till låt, och kollar in hela inlägget. Det här är låt nummer 7, och.. ja.. det är helt enkelt en av de bästa texter jag läst på länge. Tack, Hatpastorn, det gjorde min dag!


"ASTAARTH, smaka på namnet.

ASTAARTH.

”The Frozen Sun” är den låt jag spelat överlägset flest gånger ifrån det här svavelosande helvetet. Varför? Jo, därför att det är en utav de absolut sämsta låtarna som någonsin spelats in. Ord kan inte beskriva detta utan det bör höras men jag ska göra mitt yttersta för att kunna ge er en aning om hur det här egentligen låter. ASTAARTH är för övrigt anledningen till varför jag alltid närmar mig fransk svartmetall med samma försiktighet som en gynekolog närmar sig en gymnasietjej som varit på Kos med sina tjejkompisar.

”The Frozen Sun” inleds med en duttande synt ackompanjerat utav en otight bas. Duttandet består utav totalt 4 toner och låter di-doo-do di-doo-do di-doo-do di-doo-do.

Sedan brakar det igång..."

Va? Är du kvar här, på den här bloggen? Sluta med det. Det är måndag, och jag är säker på att du behöver skratta. Följ länken nu!

...dessutom - du har väl inte missat att Immortals livegiv "Seventh Date Of Blaskyrkh" finns på Spotify nu?

2 kommentarer:

  1. Hi hi hi!
    Detta var bland den bästa sågning som jag varit med om. Tack Chief för denna lysande länk. Gillade även bandet som spelade belgisk pagan metal två låtar under AASTARTH. Babian på fultjack... hihi Höll fan på att skratta ihjäl mig. Och det blir inte bättre när man lyssnar på låtarna, då börjar man att skratta så man nästan faller av stolen.

    SvaraRadera
  2. Vassegod, glad att du gillade den.
    Själv förgyllde det min dag storligen, och sånt måste man ju bara dela med sig av.

    :)

    SvaraRadera