Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 26 augusti 2010

Death Angel släpper nytt - och ett bra black metal-tips!

Amerikanska Death Angel släpper tydligen nytt veckorna som kommer.
Det hade jag missat helt. På nåt sätt.
Självklart ska kommande "Relentless Retribution" inhandlas, men är du sugen på lite material redan nu så får man smakprov - och möjlighet att ladda ner lite smaskens från bandets MySpace redan idag. Du kan förstås gotta dig med lite läsning sen "The Art Of Dying" var Veckans Tips här på bloggen, och givetvis ska du hålla korpgluggarna öppna för recension & en eventuell intervju på Werock (hoppas det går vägen, det verkar så...).

Bandet har, tycker jag, visat en god form de senaste skivorna och jag är personligen rätt spänd på att se vad de åstadkommit nu. Till dess tar vi en gammal klassiker, från "Act III". Mjukisrock De Luxe... skruva upp volymen och spana in vädret utanför!




Om det här skulle vara lite för soft musik för din smak så får du ett annat tips här och nu - Abigail Williams. Bandet kommer att recenseras av Werockkollegan BiblioteKarin till månadsskiftet, och jag är riktigt nyfiken på hur hon bedömmer jänkarnas black metal eftersom jag själv lyssnar rätt mycket på detta för tillfället. Jag tycker det låter som en korsning av Dimmu Borgirs extravaganta och rätt svulstiga arrangemang, men så kommer helt plötsligt en del progressiva inslag och solon som lyfter det hela flera nivåer och får det att påminna inte så lite om Opeth - bara för att i nästa fas riffa med samma beslutsamhet som sentida Satyricon. Skivan heter "In The Absence Of Light" , och gillar du de nämnda referensera så ska du kolla in dem. Hoppa över första låten "Hope The Great Betrayal" bara, den är faktiskt svagast på skivan enligt min högst objektiva mening...
Du hittar bandets MySpace här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar