Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 15 juni 2010

I Backspegeln: Megadeth "Endgame"


Dave Mustaine och pojkarna fick ganska mycket cred för senaste given "Endgame". Hamnade på bra många årsbästalistor, och kritiken var allmänt bra. Själv satte jag i mig den här skivan i huvudsak i hörlurar, liggandes på rygg i Spanien.. inte hel fel, faktiskt. Och visst gillade jag det jag hörde, men några saker stack ut för min del - dels saknade jag den där riktiga toppen till hitlåt, och dels hade jag och proffskritikerna olika favoritlåtar (ex fick "This Day We Fight" massor med ros, medan jag tyckte den var okej men inte mer)
Du hittar hela recensionen här, och det är rätt så samstämmigt med mina åsikter idag - fast jag har spelat den här ganska mycket sen dess, och den har vuxit en hel del. Kanske inte till en klockren 4:a i betyg, men mycket närmare än när recensionen skrevs i alla fall! Ljudbilden är dessutom fortfarande mycket bra, och det här är en skiva som jag liksom skulle vilja gilla ännu mer än vad jag faktiskt gör. Det vore lite kul att få hylla Megadeth reservationslöst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar