Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 17 maj 2010

VM i Hårdrock - semifinaler

Mitt i måndagens sorgearbete så släpper vi loss en anledning till att titta framåt - semifinalerna i VM i Hårdrock!
Lotten har fallit såhär:

Iron Maiden-Kreator
Opeth-Behemoth

På papperet gissar jag att den första fajten avgörs ganska fort, men Kreator har å andra sidan överraskat mig varenda gång de medverkat, så jag kanske inte ska säga så mycket.
Den andra fajten vågar jag inte ens fundera på - vilken som helst av de gruppåerna kan stå kvar när krutröken lägger sig...

4 kommentarer:

  1. Jag blir fan lack om Maiden inte spöar det motstånd som är kvar... Små fjuttband!

    SvaraRadera
  2. Äh, du är ju bara purken för att inte Metallica tog sig vidare... ;-)

    SvaraRadera
  3. Det är också sjukt.. Och ja, jag är purken för det =)

    SvaraRadera
  4. Och jag är sjukt glad att Metallica ramlade ur!
    Att Metallica skulle tillhöra världens just nu bästa band är ju skrattretande:) För 20år sen hade de varit med!

    SvaraRadera