Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 10 maj 2010

Keep of Kalessin - Reptilian

Idag borde väl vara releasedag för Keep of Kalessins nya platta "Reptilian".
den här länken kan du också läsa lite om varför de valt detta omslag, som för min del inte känns lika lockande som föregångarna "Armada" samt "Kolossus", men smaken är ju som bekant olika för alla. Deras motivering känns väl ändå okej, speciellt om det stämmer med känslan i musiken. Det återstår ju att se.
Generellt är det en skiva jag är mycket spänd på att höra, jag håller de två senaste oerhört högt (ja, "Armada" var t ex ett givet val som Veckans Tips), och jag undrar om de klarar att fortsätta leva upp till den enorma kvalitén. Hoppas, förstås, men vi får väl se.

Dessutom hyser jag förhoppningar om att få se bandet på en scen nära mig snart. Det vore finfint...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar