Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 19 mars 2010

Info om kommande Grand Magusplattan!


Gillar du denna Veckans Tips Grand Magus?

Som bloggen berättat är de på gång med en ny giv, uppföljaren till "Iron Will".
"Hammer of The North" kommer verket att heta, och nu har bandet avslöjat både låtlistan och omslaget. Verket kommer att se ut som ovan, ritat av Necrolord, och jag undrar om inte detta blir plattan som skickar upp trion i den absoluta hårdrockseliten. Jag är i alla fall spänd av förväntan...

Release har jag för mig är planerad under senvåren eller tidig sommar!
(jo, jag vet att det här är lite old news och att samma bild cirkulerat på en massa andra bloggar och på Blabbermouth - men det skiter jag i. Den passar här och nu, med tanke på denna Veckans Tips!)

6 kommentarer:

  1. Har inte hört musiken men omslaget är ruggigt snyggt-och är lite stolt att jag såg att det var ett necrolord omslag redan innan det avslöjades.

    SvaraRadera
  2. CrimsonAnna - du har ju Spotify numera. Inget av de album som är på bild här finns där, men väl det som är emellan, Iron Will. Det finns här: http://open.spotify.com/album/0vsxMVYYmYERJrQenjlkGm och jag tror du gillar det, det känns lite som din kopp the... :)

    Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
  3. Denna kommer bli spännande!

    SvaraRadera
  4. Detta ska bli skoj att höra, innehar sedan tidigare plattorna Monument & Iron Will.

    SvaraRadera
  5. Stones - då har du ju faktiskt missat den i mitt tycke bästa plattan, alltså Wolf's Return.

    Åtgärda! :)

    SvaraRadera
  6. Ja jag gör ju det och det kommer att åtgärdas i sinom tid. Jag kan ju meddela att jag har en otrolig kärlek till vinyl och har försökt hitta detta alster en tid nu utan att lyckas så har du ett ex övers så hojta till så gör vi affär :) I värsta fall får det väl bli en silver platta.

    SvaraRadera