Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 1 mars 2010

En ny månad - nya glädjeämnen!

Jajamen, idag skriver vi 1:a mars. Fint så, och det ger ju fler roliga möjligheter.
Till att börja med kan det vara läge att ha Spotify, för tanken är att försöka köra lite blandade spellistor extra frekvent under mars.
Idag börjar vi med en riktig "blast from the past". Metalyze Forgotten Music Extravaganza hittar du här, och den är full med akter som Virgin Steele, The Almighty och Armoured Saint. En nostalgitripp, med andra ord!
Att bloggen satsar lite på spellistor under månaden innebär också att du är välkommen att skicka in din egen spellista. Tryck iväg namn & länk i ett mejl till chief-rebel-angel@hotmail.com tillsammans med en liten förklaring av temat så lägger jag ut dem allt eftersom dagarna går!

Idag är det också sista dagen för att vara med i bloggens tävling om Dark Tranquillitypattan "We Are The Void". Missa inte chansen!

Mars månad bjuder för egen del dessutom på lite personliga höjdpunkter. jag ska visst fylla år, och dessutom få äran att gå på Opeths jubileeumsspelning på Cirkus. Vem vet vad det inspirerar till?
Härligt med en ny månad hur som helst.
Ett steg närmare sommar, semester och grillande. I like!

Dessutom var ju förra veckan en ren katastrof rent arbetsmässigt - VAB hela jäkla veckan.
Men, det lärde mig en del. T ex hittade lillkillen M en "ny" funktion i min iPod. Jo, den vanliga är död, men jag har en liten en som egentligen är till för att springa med, fast den nu får tjänstgöra lite mer till jag har listat ut hur jag ska göra med den vanliga.
I alla fall, den funktion han hittade var "blanda spår". Det vissta jeg inte att det fanns, och har faktiskt varit lite irriterad över. Under inställningar kan man välja att alltid blanda spår, och hux flux kan man sen spela ex per genre eller befintlig spellista. Kanon för att få ny ordning på låtar, eller kunna välja alla black metal i en slumpvis uppspelning, t ex.
Lille M lärde mig dessutom hur man headbangar på riktigt.
Amon Amarth gick igång under en av de där slumpmässiga uppspelningarna, låten "Valhall Awaits Me" från "With Oden On My Side" - och j**lar vilket ös den lille krabaten fick! Helt vansinnig blev han, skakade huvud och rumpa så hela vardagsrummet var i riskzonen!
Det är så man gör, alltså.
Ska va en liten rocker till att lära en stor rocker...

Dessutom glömmer ni väl inte den inkommande bomben?
I eftermiddag eller under kvällen (ja, det beror lite på hur jag hinner, helt enkelt...) släpper Metalbloggen en ny samarbetspartner. Ett för det företaget unikt samarbete som känns mycket spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar