Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 27 februari 2010

Cult of Luna på Close Up-båten

Cult of Luna, Umeå, är ett band som jag tidigare varit lite skeptiskt mot live. Låtarna är i min mening lite drömska, förtrollande, långa slingrande saker - och eftersom bandet agerat på samma sätt på scen så har resultatet i min mening blivit lite... tja, enahanda. För mycket konstnärlighet för min smak när det gäller rockspelning.
Det får jag äta upp fett ikväll.
Ljudet är kanonbra, bandet är ganska publikfriande (nä, fortfarande inget mellansnack, men väl en känsla av närvaro som är fenomenal) och gitarrmattorna är så vackra att man kan dö för dem. Otroligt bra, och jag undrar om jag tidigare haft otur eller bara fångat dem en dag när jag själv inte varit upplagd för just denna typ av musik...

Bandet är hur som helst snortajt, och i slutänden så visare det sig att Cult Of Luna står för hela resans bästa spelning!
Även denna spelning präglas av en del tekniska problem, bland annat är det glapp någonstans, ett glapp som ger ett kraftigt sprakande i PA-systemet stundtals. Nu är det inget som bekommer de 7 på scen som kör på med sina svidande vackra låtar.
2 tummar upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar